اخبار عمومی و گزارش

نشست تخصصی اساتید و صاحب‌نظران گیاهان دارویی کشور

هشدار درخصوص مصرف قارچ کوهی

معاون پژوهشکده فناوری‌های نوین زیستی دانشگاه زنجان، گفت: اولین نشست تخصصی اساتید و صاحب‌نظران گیاهان دارویی و قارچ‌های کوهی ایران با مدیریت دانشگاه زنجان برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری هاگ- “عمارلو” در این خصوص، اظهار داشت: دانشگاه زنجان و پژوهشکده فرآورده‌های زیستی این دانشگاه پس از برگزاری دو کنگره بین‌المللی در حوزه گیاهان دارویی و قارچ‌های کوهی در کشور، برای اولین بار نشست تخصصی اساتید و صاحب‌نظران گیاهان دارویی و قارچ‌های کوهی ایران را برگزار می‌کند.

وی در مورد اهداف این نشست، بیان کرد: اولین نشست تخصصی اساتید و صاحب‌نظران گیاهان دارویی و قارچ‌های کوهی ایران برای ایجاد شبکه ملی از محققان و صاحب‌نظران و دست‌اندرکارانئدر حوزه‌های یادشده به‌نوعی اتاق فکری ملی برای چاره‌جویی، تعامل، برنامه‌ریزی درزمینه قارچ‌های کوهی و گیاهان دارویی برگزار می‌ شود.

تاریخ برگزاری

این مقام مسئول، تصریح کرد: اولین نشست تخصصی اساتید و صاحب‌نظران گیاهان دارویی و قارچ‌ کوهی ایران توسط پژوهشکده فناوری‌های نوین زیستی و اتحادیه انجمن‌های علمی گیاهان دارویی و قارچ‌های کوهی و پژوهشکده اسانس‌های طبیعی دانشگاه کاشان، مقارن با دومین کنفرانس بین‌المللی گل محمدی از ۲۲ تا ۲۴ آبان ماه امسال برگزار می‌شود.

دبیر اجرایی اولین نشست تخصصی اساتید و صاحب‌نظران گیاهان دارویی و قارچ‌های کوهی ایران، ادامه داد: دانشگاه زنجان برای استفاده از توانمندی سایر استان‌ها در زمینه گیاهان دارویی و قارچ‌های کوهی، این نشست را برگزار می‌کند که هدف کلی برگزاری این نشست، گردهم‌آوری اساتید شاخص گیاهان دارویی، صاحب‌نظران و پیشکسوتان و نیز استفاده از دانش و تجربیات این افراد است.

عمارلو در خصوص با پنج پنل تخصصی در نشست تخصصی اساتید و صاحب‌نظران گیاهان دارویی و قارچ‌های کوهی ایران، بیان کرد: ۵ پنل تخصصی این نشست شامل زراعت و توسعه گیاهان دارویی، شناسایی و گیاه‌شناسی داروهای گیاهی، فناوری گیاهان دارویی و قارچ سمی با توجه به مشکلات به وجود آمده در این زمینه در کشور و پنجمین پنل تخصصی قارچ‌های کوهی به‌ویژه دنبلان‌های کوهی است.

شبکه بهداشت و درمان مشگین‌شهر در اطلاعیه ای درباره مصرف هر گونه قارچ کوهی هشدار داد
قارچ های خودرو و سمی

شبکه بهداشت و درمان مشگین‌شهر در اطلاعیه ای درباره مصرف هر گونه قارچ کوهی هشدار داد.

به گزارش خبرگزاری هاگ- بر اساس جزئیات منتشر شده در این اطلاعیه، به دلیل غیرممکن بودن تشخیص سلامت قارچ ‌ها و سمی یا غیرسمی بودن آن‌ها از روی شکل ظاهری، ضرورت دارد که مردم از مصرف قارچ‌های کوهی خودداری نمایند.

در قسمت های بعدی این اطلاعیه آمده است: مردم قارچ مورد نیاز خود را از فروشگاه‌های معتبر خریداری کنند تا از خطرات گاها مرگ‌باری که آن‌ها را تهدید می‌کند در امان بمانند. گفتنی است، در چند روز اخیر برخی از شهروندان در پی مسمومیت به دلیل مصرف قارچ کوهی به مراکز درمانی شهرستان مشگین‌شهر مراجعه نموده‌اند.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا