اخبار عمومی و گزارش

برگزاری چهارمین کنگره قارچ‌شناسی به میزبانی ساری

روش‌های جدید توسعه علم قارچ‌شناسی به صورت تقاضامحور

برگزاری چهارمین کنگره قارچ‌شناسی به میزبانی ساری، در این کنگره پژوهشگران و محققانی از مناطق مختلف کشور هستیم و آخرین یافته‌های علم قارچ‌شناسی توسط محققان ارائه می‌شود.

عناوین نمایشگاه

به گزارش خبرگزاری هاگ، ولی‌الله بابایی زاد بابیان اینکه کنگره قارچ‌شناسی هر دو سال یک‌بار برگزار می‌شود از میزبانی ساری در چهارمین دوره خبر داد و گفت: علاقه‌مندان در این کنگره با این رشته و یافته‌های محققان در حوزه قارچ‌شناسی، آشنا می‌شوند گفت: زیرا قارچ ها یکی از متنوع‌ترین ارگانیسم‌هایی هستند که در طبیعت یافت می‌شوند و در علوم مختلف ازجمله پزشکی، کشاورزی، تولیدات مواد غذایی و نقش دارند.

مقالات ارائه‌شده

بابایی زاد در رابطه با همکاری محققان در این کنگره این‌چنین گفت۱۳۵ مقاله از سوی محققان به چهارمین کنگره قارچ‌شناسی ایران ارسال شد که تعدادی در قالب سخنرانی و پوستر ارائه می‌شود.

در چندمین نسل از توسعه قارچ‌شناسی در کشور هستیم که باید به تمام روش‌های مطالعه قارچ‌ها در بحث قارچ‌شناسی توجه کنیم.

طبق گزاش هاگ، اسدالله تیموری یانسری رئیس دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی ساری در جریان چهارمین کنگره قارچ‌شناسی با بیان اینکه قارچ‌ شناسی به‌ عنوان یک علم و تخصص پیشرفته مطرح است، عنوان کرد: این علم باید به‌عنوان یک رشته در نظر گرفته شود زیرا ما در فاز پنجم علم قارچ‌ شناسی کشور هستیم و توسعه تحقیقات در علم قارچ‌شناسی با دنبال کردن هدفمند آن محقق می‌شود.

حوزه‌های مرتبط

رییس دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی ساری درباره حوزه‌های مرتبط با قارچ‌ شناسی اضافه کردروش‌های جدید توسعه علم قارچ‌شناسی تقاضا محور بوده زیرا در بحث امنیت و تولید دارو بسیار حائز اهمیت است.

تنوع زیستی قارچ‌ها

تیموری یانسری اقلیم موجود در استان مازندران را برای تولید قارچ مناسب خواند و گفت: اکوسیستم مازندران محیط کشت طبیعی قارچ است و وجود مواد مغذی و دمای مناسب تنوع زیستی قارچ‌ها را محقق می‌کند.

وی در ادامه با ذکر این نکته که قارچ‌ها مفید و مضر هستند، خاطرنشان کرد: در این راستا برای دستیابی به‌نظام امنیت غذایی برای حفظ جان مردم برگزاری این‌گونه کنفرانس‌ها ضروری است.

شناسایی ۳۰۰۰ نوع قارچ در ایران

به گزارش خبرنگار هاگ، علی اکبر خداپرست در مراسم افتتاحیه کنگره قارچ‌شناسی ایران که این بار به میزبانی ساری برگزار شد، عنوان کرد: انجمن قارچ‌شناسی قدمت طولانی ندارد و از سال ۸۹ تأسیس شده است ولی امروز شاهد چهارمین کنگره قارچ‌شناسی هستیم.

وی در توضیح بیشتر این‌چنین اظهار کرد: انجمن قارچ‌شناسی ایران ازنظر برگزاری کنگره‌ها موفق بوده است و این توفیق قارچ‌شناسی ایران با کمک و تلاش بزرگان فرهیخته محقق شده است. خداپرست در سخنان خود ضمن بیان اینکه جهان هستی اسرار بزرگی را در خود جای‌ داده است خاطرنشان کرد: همه ما مأموریت یافتیم تا گوشه‌هایی از اسرار هستی را کشف کنیم و شرح دهیم.

علی اکبر خدا پرست در توضیح تنوع قارچ موجود در کشور، با اشاره به اینکه سه هزار نوع قارچ در کشور وجود دارد، افزودتخمین‌ها نشان می‌دهد که ۱.۵ میلیون نوع قارچ در جهان وجود دارد ازاین‌رو راه زیادی برای کشف قارچ‌ها و رمز و راز خلقت آن در جهان داریم

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا