اخبار عمومی و گزارش

کارگاه پرورش قارچ در کوهدشت

آموزش فنی و حرفه‌ای و مرکز رشد کوهدشت، کارگاه پرورش قارچ برگزار کردند.

کارگاه پرورش قارچ در کوهدشت برگزار شد. به گزارش هاگ به نقل از خبرگزاری صدا و سیمای مرکز لرستان، با همت آموزش فنی و حرفه‌ای و مرکز رشد شهید هادیان بسیج در کوهدشت برگزار شد. 

در کنار این کارگاه، افراد در دوره‌های جوشکاری، مکانیک خودرو، برق ساختمان، کاشت گیاهان دارویی نیز به صورت رایگان آموزش می‌بینند.

به نقل از مسئولین مرکز رشد شهید هادیان، تا کنون 50 کوهدشتی تحت آموزش قرار گرفته‌اند.

بعد از پایان دوره و گرفتن مدرک آموزشی معتبر، متقاضیان میتوانند تسهیلات اشتغال‌زا دریافتد کنند. کوهدشت به دلیل نزدیکی به مرزهای غربی کشور برای پرورش قارچ و صادرات این محصول با ارزش بسیار مناسب می‌باشد. شرایط اقلیم و آب و هوای این منطقه از مزایای پرورش قارچ برشمرده می‌شود.
باید خاطر نشان کرد به دلیل آماده به کار بودن مردم منطقه واحدهای پرورش مشکلی برای تأمین نیروی انسانی ندارند. برگزاری کارگاه پرورش قارچ در کوهدشت می‌تواند زمینه ساز ظهور مزارع قارچ در غرب کشور باشد. امیدواریم در آینده‌ای نه چندان دور شاهد وارد شدن این مزارع به مدار تولید قارچ کشور باشیم.
نزدیک بودن به مواد اولیه کمپوست نظیر کلش گندم، کود مرغی و سنگ گچ اهمیت این موضوع را بیشتر کرده است. با توجه به موارد ذکر شده کوهدشت مکان مناسبی برای سرمایه گذاران و علاقمندان تولید قارچ می‌باشد.
امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا