کارآفرینی در حوزه قارچ

برگزاری کارگاه گانودرما توسط جهاد دانشگاهی یزد

افزایش سطح اشتغال‌ زایی در یزد

برگزاری کارگاه گانودرما توسط جهاد دانشگاهی یزد، به گزارش خبرگزاری هاگ و به نقل از ایسنا؛ مجید زارع سرپرست معاونت فناوری مرکز رشد گیاهان دارویی جهاددانشگاهی یزد از ضرورت پرداختن به مشاغل خرد و کسب و کارهای کوچک برای رفع مشکل اشتغال یاد کرد و در این باره از برگزاری کارگاه آموزشی پرورش قارچ گانودرما توسط این مرکز خبر داد.

مجید زارع با بیان این که بیکاری یکی از مهمترین مشکلات جامعه و حتی شهرهای صنعتی کشور به شمار می‌رود، اظهار کرد: کسب و کارهای کوچک می‌تواند به‌عنوان موتور توسعه اقتصادی، در رفع مشکلات اشتغال تاثیر قابل توجهی داشته باشد.

اشتغال‌ زایی و رشد اقتصادی توسط سازمان جهاد دانشگاهی

او افزود: این موضوع در رشد اقتصادی، ایجاد اشتغال و رفاه اجتماعی نقش مهمی‌ برعهده دارد لذا یکی از برنامه‌های این مرکز برگزاری کارگاه‌های آموزشی با همکاری مرکز خدمات تخصصی گیاهان دارویی است که در همین راستا با توجه به ایجاد کارگاه نوآورانه پرورش قارچ گانودرما، دوره آموزشی مربوط به این اشتغال خرد توسط سازمان جهاد دانشگاهی برگزار می‌شود.

سرپرست معاونت فناوری مرکز رشد گیاهان دارویی سازمان جهاددانشگاهی یزد در رابطه با این کارگاه آموزشی تصریح کرد: در این کارگاه آموزشی 10 ساعته به علاقه‌مندان علاوه بر آشنایی با فرآیند کسب وکار، تولید کمپوست، شرایط محیطی تولید قارچ گانودرما، انواع تجهیزات، نحوه برداشت و خشک کردن قارچ آموزش داده خواهد شد.

او ادامه داد: شرکت‌کنندگان در این کارگاه می‎توانند پس از آشنایی با نحوه پرورش قارچ و خواص درمانی قارچ گانودرما، نحوه پرورش و ساخت کمپوست و تهیه بذر قارچ به اشتغال در کشت قارچ، جهت کارآفرینی در این حوزه مشغول به کار شوند.

اخبار کارآفرینی در حوزه قارچ را با هاگ دنبال کنید.

 

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا