اخبار تولید قارچ سراسر کشور

بزرگترین واحد تولید قارچ جنوب استان تهران

میزان تولید قارچ در استان تهران حدود ۳۶۰۰۰ تن در سال است

بزرگترین واحد تولید قارچ جنوب استان تهران، یک واحد تولید و پرورش قارچ واقع در کنار سوله‌ها و انبارهای کالا در بخش کهریزک شهرستان ری موفق به تولید روزانه ۲ و نیم تن قارچ شده است.

اولین و بزرگ‌ترین در جنوب استان

به گزارش خبرگزاری هاگ این واحد تولید و پرورش قارچ در شهرستان ری توانسته است با تولید سالانه ۸۰۰ تن قارچ به اولین و بزرگ‌ترین تولیدکننده صنعتی قارچ در جنوب استان تهران تبدیل‌شده است. این کارخانه تولیدی که شرکت پیشگامان طالقان نام دارد در زمینی به مساحت یک هکتار احداث‌شده، زمینه اشتغال ۳۵ نفر را به‌صورت مستقیم در روستای قیصر آباد بخش کهریزک ایجاد کرده است.

میزان مصرف آب برای پرورش قارچ بسیارکم و با توجه به فاصله کوتاه ۵۰ تا ۷۰ روزه کاشت تا برداشت آن به لحاظ اقتصادی مقرون‌به‌صرفه است.

قارچ خوراکی؛ پتانسیل زیاد برای جایگزینی بجای گوشت

این محصول که اخیراً طرفداران زیادی در داخل کشور در زنجیره غذایی پیداکرده است، دارای ۳ نوع ویتامین دی، سی و ب یک است و به دلیل پروتئین بالا می‌تواند جایگزین بسیار خوبی برای مصرف گوشت و دیگر مواد غذایی باشد.

میزان تولید قارچ در استان تهران حدود ۳۶۰۰۰ تن در سال است که ۱٬۱۰۰ تن آن در شهرستان ری تولید می‌شود. سرانه مصرف قارچ در ایران ۱٫۳ کیلوگرم است و این رقم در مقیاس جهانی آن حدود ۴ کیلوگرم است. بزرگترین واحد تولید قارچ جنوب استان تهران افتتاح شد.

جایگاه ایران در تولید قارچ

ایران توانسته است با داشتن ظرفیت تولید ۹۰ هزار تن قارچ در سال، رتبه هفتم تولید قارچ در جهان را به خود اختصاص داد، که در حال حاضر به دلایل مختلف ازجمله هزینه بالای حمل‌ونقل هوایی و غیره… سالانه حدود ۱۸۰۰ تن قارچ خوراکی از کشور صادر می‌شود. شایان‌ذکر است هم‌اکنون ۸۰۰۰ نفر به‌طور مستقیم و ۳۰۰۰ نفر نیز به‌طور غیرمستقیم در حوزه تولید و پرورش و توزیع قارچ در کشور اشتغال دارند.

اخبار تولید قارچ را در هاگ بخوانید.
امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا