خواص قارچ ، فواید و ارزش غذایی انواع قارچ ها

بمب انرژی زنان محصولی مغذی اما کم کالری

غذاهای بسیار کمی حاوی منابع خوب ویتامین D هستند

بمب انرژی زنان، به گزارش هاگ به نقل از مجله علمی ساینس اغلب زن‌ها بسیار درگیر هستند و وقت گذاشتن برای تهیه غذای سالم برای خودشان می تواند چالش‌برانگیز باشد. قارچ ها نه تنها از نظر طعم عالی هستند، بلکه فواید بسیاری برای سلامتی افراد علی الخصوص برای خانم ها دارند. تحقیقات جدید نشان داده است که قارچ برای سلامتی همه زنان، از جمله مادران آینده، فواید بسیار دارد.

جین فریمن، متخصص تغذیه که در این زمینه فرد شناخته‌شده ای است و عضو انجمن پرورش دهندگان قارچ استرالیا می‌باشد، زنان را تشویق می کند که مصرف قارچ خود را برای حمایت از سلامت کلی شان افزایش دهند.

خانم فریمن می‌گوید: «مطالعات جدید نشان داده‌است که افزودن قارچ به رژیم غذایی روزانه می‌تواند برای زنان در هر مرحله از زندگی مفید باشد و در عین حال مزایای سلامتی و تغذیه‌ای را برای خانواده‌های آن‌ها فراهم کند».

در واقع، قارچ سرشار از ویتامین های گروه B و منبع خوبی از ویتامین D است که همه زنان به آن نیاز دارند، اما این ویتامین ها برای زنان باردار ضروری تر هستند. و بمب انرژی زنان در دوران بارداری میباشند.

تحقیقات نوظهور نشان می‌دهند زنانی که قبل از بارداری تا هفته بیستم بارداری ۱۰۰ گرم قارچ مصرف کرده‌اند، به طرز قابل‌توجهی خطر ابتلا به فشار خون بارداری را در آن‌ها کاهش یافته‌است.  فشار خون بالا خود پرچمدار بیماری خطرناک  پره اکلامپسی است که تا ۱۰ درصد از تمام بارداری‌ها را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

قارچ همچنین می‌تواند به نیاز بیشتر فولیک اسید و B12 مورد نیاز در بارداری برای تقویت رشد سیستم عصبی و نخاع کودک در حال رشد کمک کند.

قارچ منبع خوبی از ویتامین D برای زنان است

یکی دیگر از ویتامین‌های ضروری برای زنان، ویتامین D است که به بدن کمک می‌کند تا کلسیم را از رژیم غذایی جذب کند تا استخوان‌ها و دندان‌هایی قوی داشته باشد.

گزارش شده است که استرالیایی‌ها سالانه بیش از 100 میلیون دلار برای مکمل‌های ویتامین D خرج می‌کنند، به طوری که تقریباً از هر چهار استرالیایی یک نفر خود را با  کمبود ویتامین D معرفی می‌کند و 43 درصد دیگر میزان ویتامین D در بدنشان را ناکافی می‌دانند.

خانم فریمن می افزاید: “متاسفانه کمبود ویتامین D در استرالیا رایج است.”

غذاهای بسیار کمی حاوی منابع خوب ویتامین D هستند، اما قارچ‌ها زمانی که در معرض اشعه ماوراء بنفش یا نور خورشید قرار می‌گیرند از جهت  توانایی که در تامین نیاز روزانه به ویتامین D دارند منحصربه‌فرد هستند.

قارچ‌ها به جهت تامین ویتامین‌ها و مواد معدنی ضروری گرفته تا تقویت سیستم ایمنی و بهبود سلامت مغز و قلب، حاوی مواد مغذی واقعی هستند که برای همه خانم‌ها مفید می‌باشند.

بانوان میتوانند دوز روزانه ویتامین D خود را با خوردن قارچ دریافت کنند

خوردن تنها 3 قارچ (100 گرم) در روز می تواند 100 درصد نیاز روزانه ما به ویتامین D را تامین کند – البته به شرطی که قارچ‌ها در معرض نور خورشید قرار گرفته باشند. فقط کافی است قارچ های خود را به مدت 15 دقیقه زیر نور خورشید قرار دهید تا آنها را با ویتامین D “فوق العاده” شارژ کنید.

برای آگاهی از خواص قارچ، با هاگ همراه باشید.
5/5 - (3 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا