دانش افزایی در حوزه قارچ

نرم افزار تشخیص قارچ رایگان برای علاقمندان قارچ در سراسر دنیا

بهترین نرم افزارهای موبایل برای تشخیص قارچ های سمی، خوراکی، دارویی در دل طبیعت

نرم افزار تشخیص قارچ یک برنامه کاربردی است که می‌تواند باعث جلوگیری مسمویت شما، از قارچ‌های سمی شود. اگر اهل طبیعت گردی هستید و به استفاده قارچ های خودرو  نیز علاقه دارید پس این مطلب را از دست ندهید.

یکی از تفریحات و لذت های سفر برای کسانی مانند طبیعت گردان، کوهنوردان و یا حتی شکارچیان استفاده از مواد غذایی است که از طبیعت بدست می آورند.

قارچ نیز یکی از همین مواد غذایی است که البته بسیار حساس می باشد. تشخیص اشتباه قارچ خوراکی از قارچ سمی سبب بروز مسمومیت خواهد شد. مسمومیت هایی که گاه عوارضی ماندگار و جبران ناپذیر مانند آسیب به کبد یا کلیه و در برخی موارد مرگ را به همراه دارد!!!

همچنین هستند کسانی که در طبیعت از دیدن و مشاهده گیاهان و جانداران مختلف لذت میبرند و می خواهند در مورد مشاهدات خود اطلاعاتی بدست بیاورند. مثلا وقتی یک قارچ رنگی زیبا می بینند و در مورد آن کنجکاو هستند و اسم آن را نمی دانند یا میخواهند درباره آن اطلاعاتی بدست بیاورند.

بنابر این  اگر میخواهید به چیدن قارچ در دل طبیعت بپردازید یا به دنیای قارچ ها علاقه مند هستید ولی اطلاعات کمی در این حوزه دارید با ما در ادامه مطلب همراه شوید.

در این مطلب ما بهترین نرم افزار ها یا اپیکیشن های تشخیص و شناسایی انواع قارچ ها را برای سیستم عامل های اندورید و ios به شما معرفی می کنیم.

برنامه های معرفی شده در این لیست اکثرا رایگان هستند اما ممکن است برای دسترسی به اطلاعات بیشتر نیاز به پرداخت هزینه درون برنامه ای باشد. اما بطور کلی برای اکثر افراد نسخه رایگان هر یک از این برنامه ها اطلاعات کافی را در اختیار شان قرار خواهد داد.

 

Book of Mushrooms

نرم افزار تشخیص قارچ
اپلیکیشن Book of Mushrooms

اپلیکیشن Book of Mushrooms به طور انحصاری برای کاربران اندروید در دسترس است . یکی از بهترین برنامه های رایگان شناسایی قارچ می باشد و می تواند به شما کمک کند تا بیش از 250 گونه مختلف قارچ را شناسایی کنید و حاوی بیش از 1400 عکس از عنواع قارچ ها است.

مانند هر کتاب خوب دیگری ، Book of Mushrooms حاوی مقالات مفید زیادی در رابطه با قارچ ها است. همچنین یک تقویم در اختیار شما قرار می دهد تا بدانید کدام قارچ ها در چه زمانی رشد می کنند.

این نرم افزار یکی از محبوب‌ ترین برنامه‌های رایگان مرتبط با قارچ در Google Play است که برای ارضای کنجکاوی‌ های گسترده درباره قارچ‌ ها بسیار کاربردی و مفید است.

 

Mushrooms

اپلکیشن تشخیص قارچ ها
اپلکیشن mushrooms

همانطور که از نام آن می توانید متوجه شوید، اپلکیشن mushrooms که مخصوص اندروید می باشد درباره قارچ هاست. اگر به دنبال ویکی پدیای قارچی در قالب برنامه موبایل هستید، حتما این نرم افزار را روی گوشی هوشمند خود نصب کنید. این اپلیکیشن به شما کمک می کند تا تشخیص دهید کدام قارچ ها را می توانید بخورید و کدام ها سمی هستند.

این نرم افزار رایگان قابلیت‌های جستجو دارد، اما این بیشتر برای کسب اطلاعات مناسب است تا شناسایی قارچ؛ همچنین حاوی عکس های زیادی نیز می باشد.

 

Mushroom Identify – Automatic

اپلیکیشن Mushroom Identify
نرم افزار تشخیص قارچ Mushroom Identify

اپلیکیشن Mushroom Identify یکی دیگر از برنامه های اندرویدی درباره قارچ هاست که، برای یادگیری بصری عالی است. این برنامه سرگرم کننده به شما این امکان را می دهد که از هر قارچی که با آن برخورد می کنید عکس بگیرید و در عرض چند ثانیه اطلاعات و شناسنامه آن را در اختیارتان خواهد گذاشت.

نتایج این برنامه نسبتا دقیق است، و اگر در مواقعی درست تشخیص ندهد، فهرستی از موارد مشابه در اختیار شما قرار می‌دهد که معمولاً به شما کمک می‌کند قارچ درست را شناسایی کنید.

این نرم افزار دارای یک ویژگی جستجوی قوی و تعداد زیادی مقاله است که به شما در شناسایی قارچ ها کمک می کند، اما اگر می خواهید کمی بیشتر به اطلاعات آن دسترسی پیدا کنید، باید هزینه آن را بپردازید. برای دسترسی به برخی فیلترهای پیشرفته تر نیاز به پرداخت درون برنامه ای می باشد.

 

Mushroom LITE – Field Guide

برنامه Mushroom LITE – Field Guide
نرم افزار Mushroom LITE – Field Guide

برنامه Mushroom LITE – Field Guide که برای کاربران iOS در دسترس است ، دارای بیش از 2000 تصویر با کیفیت بالا است که به شما کمک می‌کند قارچ‌هایی را که هنگام جستجودر طبیعت پیدا می‌کنید را شناسایی کنید.

آنچه باعث منحصر به فرد شدن این برنامه می شود، گرد آوری اطلاعات توسط یک مشاور قارچ شناسی و نویسنده بسیاری از کتاب های قارچ، یعنی دکتر گرهارت است.

این نرم افزار یک قابلیت سرگرم کننده دارد و شما می توانید اطلاعات خود را در مورد گونه های مختلف قارچ محک بزنید. به سوالات و امتحانات آن پاسخ دهید و مهارت خود را بسنجید.

این نرم افزار رایگان است ،اما در صورتی که تمایل دارید عکس هایی  از زوایای مختلف یک قارچ و توضیح کامل بابت هر تصویر را دریافت کنید باید نسخه پریمیوم آن را خریداری نمایید.

Shroomify

برنامه Shroomify
نرم افزار تشخیص قارچ Shroomify

برنامه Shroomify هم برای اندروید و iOS در دسترس است. این برنامه به شما کمک می کند تا با انتخاب ویژگی های قارچ، آن را شناسایی کنید.

نرم افزار تشخیص قارچ یک ویژگی جستجوی نسبتاً قوی است. می‌توانید فقط قارچ‌هایی را که در حال حاضر در منطقه شما رشد می‌کند، نمایش دهد.

این نرم افزار با آرشیو بیش از 1000 تصویر برای یادگیری بصری در مورد قارچ ها نیز مناسب می باشد.

 

Picture Mushroom

برنامه Picture Mushroom
برنامه Picture Mushroom

برنامه Picture Mushroom نیز برای اندروید و iOS در دسترس است.این اپلیکیشن به شما کمک می کند پس از گرفتن عکس  قارچ  ، نوع آن را شناسایی کنید. (همچنین می توانید عکس هایی را که قبلا گرفته اید را آپلود نمایید)

استفاده از آسان و نتایج آن دقیق است به همین جهت در بین افراد عام محبوب میباشد. همچنین این برنامه اطلاعات مفید زیادی را در اختیار شما قرار دهد تا به شما کمک کند قارچی را که پیدا کردید بهتر بشناسید.

 

Mushroom – Mushtool 

اپلیکیشن Mushroom – Mushtool
اپلیکیشن Mushroom – Mushtool

اپلیکیشن Mushroom–Mushtool یک برنامه انحصاری دیگر برای اندروید در زمینه قارچ شناسی می باشد. سازندگان Mushtool ادعا می کنند که این برنامه برای آماتورها و حرفه ای ها به طور یکسان مفید است.

این نرم افزار دارای یک ویژگی جستجوی عالی است ، تا قارچ ها را بر اساس رنگ، گونه ها، نام، اندازه و موارد دیگر  جستجو کنید.

یکی از ویژگی های سرگرم کننده این نرم افزار مسابقه ها و امتحانات موجود در آن است .این اطلاعات به شما کمک می کند تا دانش خود را در زمینه قارچ ها افزایش دهید.

نسخه رایگان شامل حدود 50 نوع قارچ مختلف است ولی برای دسترسی به اطلاعات گونه های دیگر باید مبلغی را پرداخت نمایید.

 

نکته قابل توجه درباره نرم افزارهای تشخیص قارچ:

نرم افزار تشخیص قارچ ها در بیشتر موارد نتایج دقیق، درست و قابل اعتمادی ارائه می دهند، اما باز هم باید درصدی را برای اشتباه در نظر گرفت . اگر می‌خواهید از این نرم افزار ها فقط برای کسب اطلاعات و یادگیری استفاده نمایید مسلما مشکلی پیش نمی آید .

اما اگر می خواهید از آنها برای تشخیص قارچ های خوراکی از قارچ‌ های سمی و مصرف آن ها استفاده نمایید، ما این مورد را به هیچ عنوان به شما توصیه نمی کنیم!!! زیرا برخی قارچ ها خیلی رایج نیستند یا برخی قارچ‌ ها شبیه به هم می باشند و یا به دلیل نور محیط و زاویه تصویر و کیفیت عکس گرفته شده، ممکن است این نرم افزار ها اشتباه کنند؛ پس سلامتی خود را با نتایج بدست آمده از یک نرم افزار موبایل به خطر نیندازید!

بهترین نرم افزار های موبایل برای تشخیص قارچ ها

سخن پایانی

نرم افزار تشخیص قارچ علاوه بر آشنایی شما با نام و گونه های قارچ به شما این امکان را می‌دهد، تا  قارچ سمی را از غیر سمی تشخیص دهید و از مسمویت جلوگیری کنید.

البته خواهشمندیم برای حفاظت از جان خود و احترام به محیط زیست از چیدن قارچ های وحشی و جنگلی  اکیدا خودداری فرمایید.

این مطلب در آینده با اضافه شدن اپیکیشن های جدید بروزرسانی خواهد شد
تهیه و تنظیم  توسط تیم هاگ
کپی فقط با ذکر منبع مجاز می باشد.

دانش افزایی در حوزه قارچ را با هاگ تجربه کنید.
4.8/5 - (5 امتیاز)

‫2 دیدگاه ها

    1. سپاسگزارم
      امیدوارم مطالب دیگری را که هم پیرامون نرم افزار تشخیص قارچ گردآوری شده مورد پسند شما قرار بگیرد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا