اخبار تولید قارچ سراسر کشور

بهره‌برداری از کارگاه تولید قارچ ویژه بانوان

پروژه‌های فرهنگی و اقتصادی در روستا بزنج

بهره‌برداری از کارگاه تولید قارچ ویژه بانوان، مدیر کانون فرهنگی هنری معراج السعاده روستای دوستدار کتاب بزنج از افتتاح پروژه‌های فرهنگی و اقتصادی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری هاگ و به نقل از ایسنا؛ هاجر قادری مدیر کانون فرهنگی هنری معراج السعاده روستای دوستدار کتاب بزنج از افتتاح پروژه‌های فرهنگی و اقتصادی شامل مجتمع فرهنگی چند منظوره، کتابخانه عمومی این روستا و نیز بهره‌برداری از کارگاه تولید قارچ ویژه بانوان هم‌زمان با هفته دولت خبر داد.

قادری با اشاره به اینکه بهره‌برداری از پروژه‌های فرهنگی و اقتصادی در روستا بزنج به مناسبت هفته دولت، انجام می‌شود، افزود: کتابخانه عمومی در این روستا به بهره‌برداری می‌رسد که اعتبار آن ۳۵۰ میلیون تومان، از سوی هادی قوامی یکی از خیران اسفراینی تامین شده است.

او همچنین از افتتاح مجتمع فرهنگی چند منظوره در قالب طرح درآمدزا ویژه اهالی روستای بزنج خبر داد و گفت: در این باره علاوه بر همراهی خیرین، با تلاش اهالی مسجد و مشارکت دهیاری و بنیاد برکت  توانستیم  وام ۲۰۰ میلیون تومانی و ۳۰ میلیون تومانی از این دو نهاد دریافت کنیم.

اشتغال‌زایی در روستای دوستدار کتاب بزنج اسفراین

قادری از بهره‌برداری کارگاه تولید قارچ  ویژه بانوان در این روستا خبر داد و گفت: این کارگاه یکی از برنامه‌های  صندوق اعتباری خرد زنان روستایی در روستای بزنج که در سال ۹۷ و با ۲۵ نفر عضو فعال شد که اعضای آن ماهانه مبلغ ۱۰۰ هزار تومان در صندوق سرمایه‌گذاری می‌کردند، که پس از هم‌فکری با اعضای این صندوق که همگی از بانوان فعال مسجدی و عضو کانون معراج السعاده هستند طرح کارگاه مذکور پیشنهاد و تدوین و اجرایی شد.

مدیر کانون فرهنگی هنری معراج السعاده روستای بزنج در توضیح بیشتر، گفت: در این باره ۷۰ میلیون تومان اعتبار هزینه شده که برای ۲۸ تن از بانوان به طور مستقیم و غیر مستقیم اشتغال‌زایی می‌شود.

پیشرفت فرهنگی در روستای دوستدار کتاب بزنج اسفراین

قادری رونمایی از ۲۸ عنوان کتاب  در رده سنی کودک و نوجوان با محوریت موضوع شهدا به ویژه سردار شهید سلیمانی خبر داد و گفت: این کتاب‌ها با تلاش و گردآوری اینجانب و توسط انتشارات  امیر حسام اسفراین منتشر شده است.

گفتنی است، روستای دوستدار کتاب بزنج از توابع شهرستان اسفراین است که پیش از این در دو دوره متوالی جشنواره ملی روستاها و عشایر دوستدار کتاب  ایران، رتبه برتر و نیز برگزیده برگزیده‌های این جشنواره را با تلاش‌های مستمر مدیر کانون فرهنگی هنری معراج السعاده کسب کرد و درخشید.

کارگاه پرورش قارچ صندوق خُرد زنان روستای بزنج اسفراین به همراه مجتمع چندمنظوره در روستای بزنج به همت و تلاش‌های کانون فرهنگی و هنری «معراج السعاده»، به بهره‌برداری رسید.

به گزارش خبرگزاری هاگ به نقل از شبستان، کارگاه پرورش قارچِ صندوق خُرد زنان روستای بزنج و نیز مجتمع چندمنظوره در روستای دوستدار کتاب بزنج اسفراین، به همت و تلاش‌های کانون فرهنگی و هنری «معراج السعاده» این روستا، با حضور دکتر «هادی قوامی»، معاون امور حقوقی و مجلس، وزیر اقتصاد و نیز مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی، مدیر کل نهاد کتابخانه‌های عمومی استان، فرماندار اسفراین و تنی چند از فعالان و اثرگذاران فرهنگی این شهرستان مورد بهره برداری قرار گرفت.( ۱۲ مهر ۱۳۹۹)

اخبار تولید قارچ را در هاگ بخوانید.
5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا