کارآفرینی در حوزه قارچ

بهره برداری از طرح اشتغال زایی استان لرستان

هدف بانک مهر کمک به راه‌اندازی طرح‌های توانمندسازی اقتصادی، اشتغال‌زایی پایدار

بهره برداری از طرح اشتغال زایی استان لرستان، بانک مهر در مشارکت با بنیاد برکت وابسته به ستاد اجرایی فرمان حضرت امام خمینی (ره) باهدف تقویت خیر جمعی ویژه محرومین و کمک به بهبود وضعیت اشتغال در استان لرستان، از ۵۴۰ طرح اشتغال‌ زایی اجتماع‌ محور و تسهیلات محور رونمایی کرد.

به گزارش خبرگزاری هاگ- بر این اساس طرح‌ های بهره‌ برداری شده در حوزه‌های کارآفرینی اجتماع‌ محور در رشته‌های دام سبک و سنگین، زنبورداری، قالی‌ بافی، پرورش قارچ و سایر مشاغل ایجاد شده است. بهره برداری از طرح اشتغال زایی استان لرستان با کمک بانک مهر و بنیاد برکت در حال انجام است.

اشتغال‌ زایی

دکتر محمود عسکری آزاد، رئیس هیئت‌ مدیره‌ی بنیاد برکت بر اساس این تفاهم‌ نامه اعلام کرد: قرار است طی سال‌های ۹۷ و ۹۸، بیش از ۲۳۰۰ طرح اشتغال‌ زایی در شهرستان‌ های دلفان، پل‌دختر، رومشگان و کوه دشت ایجاد شود که تا به امروز ۵۴۰ طرح به اجرا درآمده است.

در ادامه نورالله نظریان مدیر شعب بانک قرض‌الحسنه مهر ایران در استان لرستان در آیین بهره‌برداری از ۵۰۰ طرح اشتغال‌زایی اجتماع‌محور و تسهیلات محور در شهرستان دلفان اذعان داشت: استان لرستان در بین استان‌هایی که طرح بنیاد برکت در آن اجراشده یا در حال اجرا است، در پرداخت تسهیلات اشتغالزایی روستایی در مناطق محروم رتبه اول را دارد.

وی افزود: با تلاش همکاران بانک قرض‌ الحسنه مهر ایران و بنیاد برکت، هم‌اکنون ۵۰۳ شغل با مبلغی بالغ‌ بر ۱۵۰ میلیارد ریال طی دو ماه در چهار شهرستان دلفان، رومشکان، کوهدشت و پل‌دختر ایجاد شده که انشاالله تا پایان بهمن‌ ماه امسال این رقم به ۲ هزار شغل در روستاهای استان خواهد رسید.

نظریان همچنین به نحوه اعطای تسهیلات اشاره کرد و بیان داشت:

تسهیلات طرح‌ های اشتغال‌ زایی روستایی به‌ صورت مرحله‌ای پرداخت می‌شود؛ به شکلی که مرحله اول آن فراهم کردن ابزار کار و خریداری مکان است و بعد از تأیید بازدید، تسهیلات به آنها پرداخت خواهد شد.

لازم به ذکر است که پیش‌ازاین نیز، در پی همکاری بانک قرض‌الحسنه مهر ایران با بنیاد برکت، ۱۵۰ فقره تسهیلات بانک قرض‌الحسنه مهر ایران باهدف حمایت از اشتغال‌ زایی و کارآفرینی به‌ منظور بهبود وضعیت اقتصادی و آبادسازی روستاهای کشور، به روستاییان شهرستان‌ های کوه دشت و رومشگان استان لرستان پرداخت‌ شده است.

اساسی‌ ترین هدف بانک قرض‌ الحسنه مهر

شایان توجه است که اساسی‌ ترین هدف بانک قرض‌ الحسنه مهر ایران و بنیاد برکت از کمک به راه‌اندازی طرح‌های توانمندسازی اقتصادی، اشتغال‌زایی پایدار برای مردم مناطق کمتر توسعه‌ یافته کشور است و در حال حاضر، این شیوه به شکل قابل‌ توجهی نتایج مثبت خود را نشان داده است.

قابل‌ توجه است که تاکنون بانک قرض‌الحسنه مهر ایران با همکاری بنیاد برکت در استان‌های خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان، آذربایجان غربی و کرمان نسبت به اعطای تسهیلات قرض‌الحسنه در حوزه‌های گوسفند پروری، قالی‌ بافی، خیاطی و پارچه‌ افی اقدام کرده است.

بر این اساس ۱۰۰ میلیارد ریال تسهیلات قرض‌الحسنه به دام‌ پروران استان خوزستان، ۸۳ میلیارد ریال تسهیلات به اهالی شهرستان راور کرمان، ۱۵۰ فقره تسهیلات قرض‌الحسنه ۳۰۰ میلیون ریالی به روستاییان استان لرستان، ۳۰ فقره تسهیلات اشتغال ۳۰۰ میلیون ریالی به دام‌پروران شهرستان تکاب استان آذربایجان غربی، ۱۰۰۰ فقره تسهیلات اشتغال به مردم شهرستان‌های استان چهارمحال و بختیاری و ۳۰۰ میلیون ریال تسهیلات قرض‌الحسنه برای هر طرح پرورش دام سبک و شترمرغ در شهرستان اژیه اصفهان پرداخت‌ شده است. اخبار کارآفرینی در حوزه قارچ را با ما دنبال کنید.

5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا