کارآفرینی در حوزه قارچ

جذب 10 میلیارد ریالی تسهیلات مشاغل خانگی در لارستان

بهره برداری از ۱۰۸۷ کارگاه اشتغال اقتصاد مقاومتی در فارس

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان لارستان از جذب ده میلیارد و ٤٣٠ میلیون ریال تسهیلات برای رونق مشاغل خانگی در سال 1400 در این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایانا در استان فارس، محمد جواد مظفری با بیان اینکه مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان لارستان با جذب اعتبار مذکور رتبه نخست را در بین دستگاه های اجرایی شهرستان کسب کرده است، گفت: این تسهیلات به ٢٩ طرح بخش کشاورزی دارای مجوز مشاغل خانگی پرداخت شد.

این مقام مسئول با اشاره به اهمیت کارآفرینی در بخش کشاورزی تصریح کرد: عمده تسهیلات جذب شده  در زمینه پرورش گیاهان دارویی، پرورش قارچ، فراوری سبزیجات، پرورش گوسفند و بز، پرورش زنبورعسل، پرورش مرغ بومی و تولید انواع کیک و شیرینی سنتی بوده است.

مظفری اظهار کرد: ایجاد و توسعه مشاغل خانگی با بررسی فرصت های کسب و کار خانگی در بخش کشاورزی شهرستان لارستان در چهار چوب هایی که قانون برای تحقق کارآفرینی بر آن تأکید دارد، در دستور کار این مدیریت قرار دارد.

تسهیلات برای پرورش قارچ و سایر مشاغل خانگی در بهشهر

با حضور رئیس سازمان بسیج سازندگی بهره برداری از ۱۰۸۷ کارگاه اشتغال، اقتصاد مقاومتی و صنایع تبدیلی در فارس آغاز شد.

به گزارش هاگ به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس، سردار زهرایی رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور در جمع جهادگران کارآفرین فارس، با اشاره به افتتاح ۱۰۸۷ کارگاه اشتغال اقتصاد مقاومتی و صنایع تبدیلی بسیج سازندگی در استان فارس گفت: بدانید سازمان بسیج سازندگی به عنوان تسهیلگر نه تصدی گر همگام با شماست.

سرهنگ اسماعیل قزل سفلی، مسئول بسیج سازندگی فارس هم در این مراسم گفت: این طرح همزمان در ۴۳ نقطه فارس اجرا شد و به صورت نمادین ۶ شهرستان نیز از طریق ارتباط تصویری کارگاه‌های تولیدی آن‌ها مورد بهره برداری قرار گرفت.

او ادامه داد: از جمله مراکزی در این تماس تصویری مورد افتتاح قرار گرفت، تعاونی مصرف و نماشگاه دائمی اقتصاد مقاومتی داراب، کارگاه ۳ هزار قطعه جوجه کشی فیروزاباد، کارگاه قالیبافی فسا، تولیدی ظرف سرامیکی لارستان بود.

قزل‌سفلی در خصوص نوع و عرصه این کارگاه نیز گفت: بیشتر این کارگاه‌ها مربوط به صنایع تبدیلی و صنایع دستی بود که به ترتیب ۳۰۵ و ۲۰۹ مورد را شامل شده است و پرورش آبزیان، پرورش دام سبک و سنگین، واحد‌های تولید قارچ، پرورش شتر مرغ و مرغ محلی، مزارع کشت دارویی و زعفران و گلخانه‌ها و پرورش زنبور عسل از دیگر موارد بود.

او افزود: با بهره برداری از این کارگاه‌ها ۳۲۸۹ فرصت شغلی ایجاد شد که ۲۱۹۲ مورد آن اشتغال زایی به صورت مستقیم بوده است.(۲۳ بهمن ۱۴۰۰)

اخبار کارآفرینی در حوزه قارچ را در هاگ بخوانید.
5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا