کارآفرینی در حوزه قارچ

بهره‌برداری از ۵۴۰ طرح اشتغال‌زایی

بنیاد برکت در پرداخت تسهیلات اشتغال‌ زایی روستایی در مناطق محروم رتبه اول را دارد

بر این اساس طرح اشتغال زایی بهره‌ برداری شده در حوزه‌ های کارآفرینی اجتماع‌ محور در رشته‌ های دام سبک و سنگین، زنبورداری، قالی‌بافی، پرورش قارچ و سایر مشاغل ایجاد شده است.

به گزارش خبرگزاری هاگ و به نقل از روابط عمومی بانک قرض‌ الحسنه مهر: این بانک در مشارکت با بنیاد برکت وابسته به ستاد اجرایی فرمان حضرت امام خمینی (ره) باهدف تقویت خیر جمعی ویژه محرومین و کمک به بهبود وضعیت اشتغال در استان لرستان، از ۵۴۰ طرح اشتغال‌ زایی اجتماع‌ محور و تسهیلات محور رونمایی کرد.

دکتر محمود عسکری آزاد، رئیس هیئت‌ مدیره‌ی بنیاد برکت بر همین اساس و با استناد به این تفاهم‌ نامه اظهار داشت: قرار است طی سال‌های ۹۷ و ۹۸، بیش از ۲۳۰۰ طرح اشتغال‌ زایی در شهرستان‌ های دلفان، پلدختر، رومشگان و کوهدشت ایجاد شود که تا به امروز ۵۴۰ طرح به اجرا درآمده است.

در ادامه نورالله نظریان که به‌ عنوان مدیر شعب بانک قرض‌ الحسنه مهر ایران در استان لرستان فعالیت دارد، در آیین بهره‌ برداری از ۵۰۰ طرح اشتغال‌ زایی اجتماع‌ محور و تسهیلات محور در شهرستان دلفان، عنوان کرد: استان لرستان در بین استان‌ هایی که طرح بنیاد برکت در آن اجراشده یا در حال اجرا است، در پرداخت تسهیلات اشتغال‌ زایی روستایی در مناطق محروم رتبه اول را دارد.

کارآفرینی‌ های استان تحت حمایت بانک قرض‌ الحسنه مهر ایران

مدیر شعب بانک قرض‌ الحسنه مهر ایران در ادامه سخنان خود تصریح کرد: با تلاش همکاران بانک قرض‌الحسنه مهر ایران و بنیاد برکت، هم‌اکنون ۵۰۳ شغل با مبلغی بالغ‌ بر ۱۵۰ میلیارد ریال طی دو ماه در چهار شهرستان دلفان، رومشکان، کوه دشت و پل‌دختر ایجادشده که ان شاءالله تا پایان بهمن‌ ماه امسال این رقم به ۲ هزار شغل در روستاهای استان خواهد رسید.

نظریان در رابطه با شرایط اعطای تسهیلات این‌گونه توضیح داد: تسهیلات طرح‌های اشتغال‌ زایی روستایی به‌ صورت مرحله‌ای پرداخت می‌شود؛ به شکلی که مرحله اول آن فراهم کردن ابزار کار و خریداری مکان می‌باشد و بعد از تأیید بازدید، تسهیلات به آنها پرداخت خواهد شد.

این اقدامات اجرایی در حالی است که پیش‌ از این نیز، در پی همکاری بانک قرض‌الحسنه مهر ایران با بنیاد برکت، ۱۵۰ فقره تسهیلات بانک قرض‌الحسنه مهر ایران با هدف حمایت از اشتغال‌ زایی و کارآفرینی به‌منظور بهبود وضعیت اقتصادی و آبادسازی روستاهای کشور، به روستاییان شهرستان‌های کوه دشت و رومشگان استان لرستان پرداخت‌ شده است.

اهداف اصلی بانک قرض‌ الحسنه مهر ایران

شایان توجه است که اساسی‌ترین هدف بانک قرض‌ الحسنه مهر ایران و بنیاد برکت از کمک به راه‌ اندازی طرح‌های توانمندسازی اقتصادی، اشتغال‌ زایی پایدار برای مردم مناطق کمتر توسعه‌ یافته کشور است و در حال حاضر، این شیوه به شکل قابل‌توجهی نتایج مثبت خود را نشان داده است.

علاوه بر اعطای تسهیلات و حمایت‌های صورت گرفته،  تاکنون بانک قرض‌الحسنه مهر ایران با همکاری بنیاد برکت در استان‌های خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان، آذربایجان غربی و کرمان نسبت به اعطای تسهیلات قرض‌الحسنه در حوزه‌های گوسفند پروری، قالی‌بافی، خیاطی و
پ پارچه‌بافی اقدام کرده است.

بر این اساس ۱۰۰ میلیارد ریال تسهیلات قرض‌الحسنه به دام‌ پروران استان خوزستان، ۸۳ میلیارد ریال تسهیلات کارآفرینی به اهالی شهرستان راور کرمان، ۱۵۰ فقره تسهیلات قرض‌ الحسنه ۳۰۰ میلیون ریالی به روستاییان استان لرستان، ۳۰ فقره تسهیلات اشتغال ۳۰۰ میلیون ریالی به دام‌پروران شهرستان تکاب استان آذربایجان غربی، ۱۰۰۰ فقره تسهیلات اشتغال به مردم شهرستان‌های استان چهارمحال و بختیاری و ۳۰۰ میلیون ریال تسهیلات قرض‌الحسنه برای هر طرح پرورش دام سبک و شترمرغ در شهرستان اژیه اصفهان پرداخت‌ شده است.

5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا