اخبار اقتصادی صنعت قارچ

به‌صرفه نبودن تولید قارچ خوراکی

پرورش قارچ به ضرر تولیدکنندگان

به‌صرفه نبودن تولید قارچ خوراکی، ریاحی گفت: اشتباه دولت تشویق به تولید قارچ خوراکی بدون برنامه برای بازار فروش آن است.

به گزارش خبرگزاری هاگ و به نقل از تسنیم حسین ریاحی دبیر انجمن قارچ ایران با بیان اینکه تولید قارچ در کشور صرف اقتصادی ندارد، اظهار داشت: در حال حاضر تولید در این زمینه بیش از مصرف است و بدلیل اینکه صادرات نیز اکنون با سختی انجام می‌شود و پیش از شیوع ویروس کرونا نیز به صورت منظم این صادرات انجام نمی‌شد کار را برای تولید کنندگان با مشکل مواجه کرده است.

حسین ریاحی دبیر انجمن قارچ ایران با اشاره به اینکه راه حل بهبود وضعیت تولید‌کنندگان راه‌اندازی بازار قارچ است، خاطرنشان کرد: اکنون بورس قارچ که خود تولید‌کنندگان راه‌اندازی کردند، فاقد امکانات یخچالی است.

او با بیان اینکه هیچ برنامه‌ریزی در این زمینه وجود ندارد، افزود: افرادگاهی تمامی سالن‌های خود را به تولید قارچ اختصاص می‌دهند و زمانی اینکار صورت نمی‌گیرد و قارچ کمیاب می‌شود.

دبیر انجمن قارچ ایران با عنوان اینکه دولت به خیال اینکه با جذب افراد به تولید قارچ به اشتغالزایی کمک می‌کند افراد را  به فعالیت در این زمینه تشویق می‌کند، بیان کرد: متاسفانه در این بخش دولت هیچ برنامه‌ریزی ندارد.

ریاحی با اشاره به‌صرفه نبودن تولید قارچ خوراکی و اینکه افرادی که خواهان ورود به این فعالیت هستند باید از تمام سختی‌ها و هزینه‌هایی که ممکن است هیچگاه برنگردد، آگاه باشند، تصریح کرد: تولید قارچ نیاز به برخی آموزش‌ها دارد و دارای روند سختی است.

 

اخبار اقتصادی صنعت قارچ را در هاگ بخوانید.
امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا