اخبار اقتصادی صنعت قارچ

به بار نشستن سرمایه گذاری ۵۵۳۲ میلیارد ی در استان یزد

افتتاح 267 پروژه همزمان با دهه فجر

محمد جواد ابوالحسینی معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار یزد، از افتتاح ۵۰ طرح زیربنایی و تولیدی این استان در قالب ۲۶۷ پروژه با سرمایه گذاری بالغ بر ۵۵۳۲ میلیارد تومان همزمان با ایام الله دهه فجر خبر داد.

 این مقام مسئول شب سه شنبه 12 بهمن در جمع خبرنگاران ضمن گرامیداشت چهل و سومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و  تسلیت رحلت آیت الله صافی گلپایگانی، در مورد طرح‌های دهه فجر امسال استان اضافه کرد: بیشترین سهم طرح‌های آماده بهره برداری در دهه فجر امسال با سرمایه گذاری ۴۲۵۷ میلیارد تومان مربوط به بخش صنعتی معدنی است.

وی از مهمترین این طرحها به یک واحد فولادی با ظرفیت تولید یک میلیون تن کنستانتره و سرمایه گذاری ۱۵۴۴ میلیارد تومان و همچنین طرح توسعه تعاونی تولیدی سیرنگ با سرمایه گذاری ۱۰۵۲ میلیارد تومان اشاره کرد و افزود: هر چند ۲۰۰ واحد از مجموعه طرح‌های اقدام ملی و جهش تولیدی مسکن در شهرستان یزد ۹۵ درصد و ۱۵۰ واحد نیز در شهرستان مهریز بیش از ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارند ولی ۴۴ واحد طرح اقدام ملی مسکن در مهریز برای بهره‌برداری در این ایام آماده شده است.

معاون استاندار همچنین از افتتاح طرح گازرسانی به تعدادی از روستاهای استان با سرمایه گذاری ۱۷۳ میلیارد تومان خبر داد و گفت: ایجاد و توسعه شبکه برق شهری و روستایی با سرمایه گذاری ۹۰ میلیارد تومان، افتتاح کامل تقاطع غیرهمسطح زکریای رازی شهر یزد با اعتبار حدود ۶۰ میلیارد تومان، شش مدرسه با ۲۹ میلیارد تومان اعتبارات دولتی و مشارکت خیرین، از دیگر طرحهای مورد افتتاح در دهه فجر امسال خواهند بود.

وی از جمله طرح‌های آماده افتتاح استان در حوزه کشاورزی را یک واحد لبنی با سرمایه گذاری ۱۰۰ میلیارد تومان، همچنین یک واحد گلخانه سبزی و صیفی‌جات و یک واحد تولید و پرورش قارچ خوراکی با مجموع سرمایه گذاری بالغ بر ۱۴ میلیارد تومان ذکر کرد و افزود: در حوزه گردشگری نیز افتتاح دو واحد اقامتگاه سنتی و یک پارک طبیعت با مجموع سرمایه گذاری ۶۱ میلیارد تومان در دستور کار است.

ابوالحسینی در بخش دیگری از سخنانش با بیان این که دهه فجر یادآور فداکاری و ایثارگری‌هاست، گفت: انقلاب اسلامی طی چهار دهه گذشته با فراز و فرودهای متعددی مواجه بوده است ولی با هدایتگری مقام معظم رهبری و به پشتوانه همراهی مردهم همواره از مشکلات با موفقیت گذر کرده است.

وی به پیشرفتها و موفقیت‌های کشورمان پس از پیروزی انقلاب اسلامی اشاره کرد و عنوان کرد: استان یزد نیز از این افتخارات بی‌نصیب نبوده و در تمام عرصه‌ها شاهد رشد و توسعه بوده‌ایم، حتی با وجود این که استان یزد به خاطر مردمان دیندارش از دیرباز به دارالعباده شهرت داشته ولی در زمینه باورها و اعتقادات مردم نیز شاهد رشد طی این مدت بوده‌ است.

«محمد علی اعتباری» مدیر کل امور روستایی و شوراهای استانداری یزد هم در این نشست با بیان این که ۲۱۰ پروژه با اعتباری بالغ بر ۱۰۰ میلیارد تومان در روستاهای استان به مناسبت دهه فجر بهره برداری خواهد شد، توضیحاتی پیرامون این طرح ها ارائه کرد.

منبع: ایسنا

اخبار اقتصادی صنعت قارچ را در هاگ بخوانید.
5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا