اخبار صنعت قارچاخبار علمی حوزه قارچ

به جای گوشت، قارچ بخورید

به جای گوشت، قارچ بخورید! پژوهشگران توصیه می کنند اگر از طرفداران قارچ هستید، تغییر رژیم از گوشت قرمز به یک جایگزین گوشت مبتنی بر قارچ فقط یک بار در هفته می تواند به کاهش جنگل زدایی در سراسر جهان کمک کند.

 

به گزارش هاگ به نقل از سیناپرس، تیمی از محققان موسسه تحقیقات اثرات آب و هوایی پوتسدام در مطالعات جدید خود دریافتند که تغییر یک وعده غذایی از گوشت به قارچ می ‌تواند جنگل ‌زدایی را تا سال ۲۰۵۰ به نصف کاهش دهد. این تیم می‌افزاید که وعده‌های غذایی مبتنی بر قارچ می‌تواند به طور گسترده به محیط زیست، صرفه جویی در مصرف آب و کاهش فشار بر زمین های مزروعی کمک کند.

محققان موسسه تحقیقات اثرات آب و هوایی پوتسدام اضافه می‌کنند که اگر گوشت‌خواران فقط ۲۰ درصد مصرف گوشت قرمز را کاهش دهند و قارچ بخورید، شاهد تأثیر زیادی بر گازهای گلخانه ‌ای که یکی از عوامل اصلی تغییرات آب و هوایی است، خواهیم بود.

دکتر فلوریان هومپنودر در این رابطه می گوید: سیستم غذایی ریشه یک سوم انتشار گازهای گلخانه ای جهانی است و تولید گوشت نشخوارکنندگان تنها منبع اصلی آن محسوب می شود. به گفته این پژوهشگر، جایگزینی گوشت نشخوارکنندگان با پروتئین می تواند به طور قابل توجهی ردپای گازهای گلخانه ای در سیستم غذایی را کاهش دهد.

خوردن کمتر گوشت به معنای قطع درختان کمتر است

این تیم توضیح می‌دهد که با افزایش تقاضای جهانی برای گوشت، تولیدکنندگان مجبورند مراتع و زمین‌های زراعی بیشتری برای این حیوانات ایجاد کنند. این اقدامات منجر به نابودی جنگل ها و پوشش گیاهی طبیعی می شود تا فضایی را برای حیواناتی که در نهایت تبدیل به گوشت مصرفی  شما می شوند خالی کنید.

نویسندگان این مطالعه خاطرنشان می ‌کنند که بیو تکنولوژی به پیشرفت خود ادامه می ‌دهد و جایگزین ‌های گوشتی تولید می ‌کند که مشابه طعم، بو و بافت گوشت واقعی هستند.

دکتر الکساندر پاپ، رهبر گروه مدیریت کاربری زمین در موسسه تحقیقات اثرات آب و هوایی پوتسدام، در این رابطه می گوید: جایگزین های پروتئین های حیوانی، از جمله جایگزین های محصولات لبنی، می توانند به طور گسترده به رفاه حیوانات کمک کرده، در مصرف آب صرفه جویی و از فشار ناشی از اکوسیستم های غنی از کربن و تنوع زیستی جلوگیری کنند.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا