اخبار جهان در حوزه قارچاخبار صنعت قارچ

بیش از 300 هزار دلار برای تاسیس سایت پژوهش قارچ

یک طرح پژوهشی خاص از بخش تحقیقات دانشگاه هیوستون (UH)، به تاسیس سایت پژوهشی درباره کاربردهای قارچ برای داروسازی اختصاص داده شده و با کمک هزینه 320,803 دلاری تخصیص داده شده به آن، اعضای هیئت علمی چند کالج UH در این تاسیس سایت پژوهش قارچ گردهم خواهند آمد.

با توجه به خواص قارچ و کاربردهای متعدد آن در لوازم آرایشی، مواد مغذی، داروسازی، خوراک دام و مواد زیست کامپوزیت مانند چرم گیاهی، به نظر می‌رسد کاربردهای آن بسیار فراتر از چیزی است که تا امروز کشف کرده‌ایم. به همین دلیل تخت‌های آزمایش قارچ در کالج فناوری دانشگاه هیوستون رای تولید قارچ‌های خوراکی و دارویی و همچنین میسلیوم قارچی برای تحقیق و توسعه محصول ایجاد شده است. 
مقالات دسته خواص قارچ به شما کمک می‌کنند درباره خواص قارچها اطلاعات بیشتری به دست آورید و مقالات  مهمترین کاربردهای میسلیوم قارچ در سالی که گذشت و چرا سال ۲۰۲۲ میلادی سال قارچ بود؟ درباره کاربردهای فناورانه قارچ به شما اطلاعات خوبی خواهند داد.

ونکاتش بالان (Venkatesh Balan)، دانشیار دپارتمان فناوری مهندسی کالج فناوری، در این رابطه اظهار داشت: «ما قصد داریم قارچ‌های مختلف و ترکیباتی را برای استفاده در تحقیقات برای درمان مواردی مانند سرطان، تومور و افسردگی تولید کنیم، ما با Driss Benhaddou و Weihang Zhu از کالج که هر دو استاد فناوری مهندسی هستند، همکاری می‌کنیم.»

از امکانات ویژه این مرکز برخورداری از فناوری اینترنت اشیا (IoT) است که به این ترتیب با خودکار شدن اتاق رشد، بهره‌وری و کارایی پرورش قارچ به نحو قابل توجهی بهبود خواهد یافت. اینترنت اشیا به شبکه‌ای از اشیاء گفته می‌شود که به هم متصل هستند و می‌توانند داده‌ها را از طریق فناوری‌هایی مانند حسگرها یا نرم‌افزار تبادل کنند.

ظروف عایق ویژه‌ای برای این کار طراحی شده‌اند که مجهز به تبرید و هوادهی خواهند بود. یک ظرف اولیه برای پردازش موادی است که به عنوان بستر برای رشد قارچ استفاده می‌شود. ظرف دوم به عنوان فضای مشاهده و جمع آوری داده‌ها استفاده خواهد شد. ظرف سوم با کنترل شرایط محیطی مانند نور، دما، رطوبت و هوادهی برای تولید میسلیوم و قارچ استفاده می‌گردد. پیش بینی می‌شود که بتوان 10 تا 20 کیلوگرم قارچ را هر سه هفته یکبار برداشت کرد.

بنهادو گفت: «قارچ‌ها خشک و پودر می‌شوند تا بتوان اجزای آن را به الیگوساکاریدها، پروتئین‌ها، لیپیدها، پلی‌فنول‌ها و کیتین برای کاربردهای تغذیه‌ای و مراقبت از پوست استخراج کرد.» بستر آزمایش همچنین برای تولید میسلیوم قارچی مورد استفاده برای تولید کامپوزیت‌های بیومتریال استفاده خواهد شد.

از آنجایی که آب، نور و دمای بستر آزمایش خودکار خواهد بود، مقدار آب و انرژی مورد نیاز برای تولید قارچ پایدارتر خواهد بود. همچنین ردپای کربن را بیش از روش های کشاورزی معمولی کاهش می دهد. علاوه بر این، پرورش قارچ در ظروف حمل و نقل به تولیدکنندگان قارچ در مقیاس کوچک کمک می‌کند تا سریعاً با اطمینان و اقتصادی کار کنند.

ژو گفت: «ما امیدواریم که توجه شرکت‌های بزرگ قارچ را جلب کنیم، و همچنین کارگاه‌هایی را برای کشاورزان و متخصصان محلی سازماندهی کنیم.»

برای کمک هزینه تاسیس این بخش پژوهشی در دانشگاه هوستون، از شرکت‌های تحقیقاتی دانشگاه از طریق سرمایه‌گذاری هدفمند در آزمایشگاه‌های موجود یا ایجاد آزمایشگاه‌های کوچک جدید استفاده شده و برای تسهیل همکاری بین اعضای هیئت علمی از دانشکده‌های مختلف آغاز گشته است.

منبع: اخبار دانشگاه هوستون

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا