اخبار اقتصادی صنعت قارچ

بی‌رمق شدن بازار قارچ خوراکی در روزهای کرونایی

قیمت قارچ درب کارخانه از قیمت قارچ در بازار خیلی کمتر است

بی‌رمق شدن بازار قارچ خوراکی در روزهای کرونایی، این روزها با شیوع ویروس کووید ۱۹ و به دنبال آن توصیه برای در خانه ماندن، پرهیز از مصرف غذاهایی که در بیرون تهیه می‌شوند و همچنین محدود شدن تردد وسایل نقلیه، با توجه به اینکه بیشتر قارچ تولیدشده در استان به سایر استان‌ها ارسال می‌شود، پرورش‌دهندگان قارچ با مشکلاتی نظیر قیمت پایین فروش محصول دست‌وپنجه نرم می‌کنند.

حمل‌ونقل مهم‌ترین مشکل برای توزیع قارچ است

به گزارش خبرگزاری هاگ- رییس هیئت‌مدیره یکی از شرکت‌های تولیدکننده قارچ اظهار داشت: این واحد تولیدی با یک ۱۱۰ نفر نیروی شاغل سالانه ۱۲۰۰ تن قارچ تولید می‌کند. علی کاظمی، به کاهش ماهانه ۲۰ تا ۳۰ تن قارچ در این شرکت اشاره کرد و افزود: در اسفندماه ۹۸ حدود ۲۰ تن و در فروردین امسال حدود ۳۰ تن کاهش تولید وجود داشت، که این مسئله به دلیل مشکلات جانبی ناشی از کرونا است.

وی، با تأکید بر رعایت تمامی پروتکل‌های بهداشتی در این واحد تولیدی، بیان کرد: مشکلات تولیدکنندگان قارچ مربوط به بحث حمل‌ونقل کارکنان، تأمین مواد اولیه و ارسال بار است، اگرچه گفته‌شده که حمل و جابجایی مواد غذایی مشکلی ندارد، ولی رانندگان به دلیل ترس از کرونا برای حمل بار همکاری ندارند، علاوه بر اینکه برخی نیز کرایه‌ها را افزایش داده‌اند.

بی‌رمق شدن بازار قارچ خوراکی در روزهای کرونایی

رییس هیئت‌مدیره این شرکت تولید قارچ شهرکرد تأکید کرد: چون ارسال بار به‌سختی صورت می‌گیرد، عرضه و تقاضا نیز به مشکل برخورده است و به همین دلیل قیمت قارچ درب کارخانه از قیمت قارچ در بازار خیلی کمتر است. کاظمی، با اشاره به رکود بازار قارچ قبل از عید، بیان کرد: خوشبختانه بعد از عید وضعیت بهتر شده است، اما همچنان مشکل در ارسال بار وجود دارد.

وی، به حمایت انجمن تولیدکنندگان قارچ اشاره و تصریح کرد: این انجمن در اسفندماه مقدار زیادی از بار مازاد را برای جلوگیری از افت قیمت قارچ به ازای هر کیلوگرم ۱۵۰ هزار ریال خریداری کرد که این کمک بسیار بزرگی در راستای جلوگیری از ورشکستگی بسیاری از تولیدکنندگان بود.

اخبار اقتصادی صنعت قارچ را در هاگ بخوانید.
5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا