اخبار علمی حوزه قارچ

مجیک ماشروم: تحولی در  آینده دنیای پزشکی (قسمت اول)

آیا قارچهای جادویی واقعا برای درمان اضطراب مفیدند؟

تحقیقات پزشکی روی قارچ های جادویی:

مدتی است که بحث بر سر قانونی بودن یا نبودن قارچ های جادویی یا مجیک ماشروم ها که ماده فعال آن سیلوسایبین است، در بسیاری از کشورهای جهان جریان دارد. کانادا یکی از این کشورها است که با اعمال بعضی از محدودیتها استفاده آن را تحت شرایطی برای موارد درمانی مجاز دانسته اما هنوز آن را به طور کل برای مصرف عموم قانونی نکرده است.

در هر سال، هزاران نفر در جهان افسردگی و اضطراب را تجربه می‌کنند، و هم‌اکنون بسیاری از متخصصین، مجیک ماشروم یا قارچ جادویی را به عنوان ماده‌ای انقلابی برای درمان آنها معرفی می‌کنند. اما آیا واقعا این قارچها برای درمان اضطراب مفیدند یا با توجه به عوارضی که دارند صرفا یک فریب تبلیغاتی برای مصرف مواد روانگردان در جهان هستند که تجربه مشابه آن را با تحقیقات دانشگاهی جعلی برای مفید بودن سیگار در 70 سال قبل شاهد بودیم؟

توماس هارتل اولین کانادایی بود که مصرف مجیک ماشروم را به طور قانونی برای درمان اضطرابش قبول کرد، در فیلم زیر میبیند که چطور توماس در سال 2020 اولین سفر روانگردان (trip) خود را در کنار یک پزشک و یکی از دوستان خودش تجربه کرد. توماس در حال حاضر از اضطراب ناشی از سرطان مرحله چهارم رنج میبرد و تمامی راه‌ های رایج چون مدیتیشن، و مصرف انواع دارو را تجربه کرده است. اما هیچ کدام از این راه‌ ها موثر نبود و به این دلیل او به به کلینیک Health Canada مراجعه کرد و چند ماه بعد از قرص سیلوسایبین استفاده نمود که نتیجه برای او بسیار خوب بود.

اما در حال حاضر وزارت بهداشت کانادا به صورت محدود اجازه مصرف سیلوسایبین را می‌دهد و برای تمدید آن نیاز به مجوزهای قانونی است. به نظر میرسد این کار برای جلوگیری از وابستگی و اعتیاد به مجیک ماشروم باشد. به جز اخذ مجوز، افراد میتوانند پزشکی را پیدا کنند که از این ماده برای درمان استفاده میکند و البته به علت محدود بودن این پزشکها و تعداد کم بیمارانی که مجاز به ویزیت آنها با قارچ های جادویی هستند، کار دشواری است.

قسمت دوم

قسمت سوم

قسمت چهارم

4.9/5 - (15 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا