خرید و نگهداری قارچقارچ و خانواده

تاثیر آویشن گیاهی بر ماندگاری قارچ خوراکی

تاثیر آویشن گیاهی بر ماندگاری قارچ خوراکی، امروزه تحقیقات علمی به این سو حرکت می‌کند که برای نگهداری مواد غذایی از اسانس استفاده نشود و به جای آن از مواد خوراکی مفیدتری استفاده شود.
قارچ‌هاي کلاهک‌دار خوراکی به دلیل عدم وجود کوتیکول در سطح قارچ در برابر آسیب هاي فیزیکی، هجوم میکروبی و افت رطوبت بسیار حساس هستند.
تمایل به استفاده از پوشش‌ها و فیلم‌هاي خوراکی به دلیل دارا بودن مواد طبیعی و عدم ایجاد آلودگی‌هاي زیست محیطی در صنعت، روز به روز در حال افزایش است. بشر از ابتدا به دنبال روش‌هایی براي نگهداري مواد غذایی و افزایش مدت ماندگاري و قابلیت مصرف آن‌ها بوده است.

در نتیجه تحقیقات علمی، پژوهشگران به این نتیجه رسیدند که نتیجه اثرات ضد قارچی که اسانس‌های گیاهان زیره سبز و آویشن شیرازی به‌طور کامل از رشد قارچ T. harzianum جلوگیری کردند و بعد از آن عصاره گیاهان کندل و چویل با میانگین رشد کُلنی قارچ به میزان ۲۶ و ۶۶/۶۰ میلی متر بیشترین اثر ضد قارچی را دارا بودند. کمترین اثر ضد قارچی در مورد پپتید نوترکیب کایمری به‌دست آمد. با توجه به نتایج این پژوهش، پپتید کایمری اثرات ضد باکتریایی بیشتری در مقایسه با اسانس‌ها و عصاره‌ های گیاهی دارا بود و در مقابل اسانس‌ها و عصاره‌ها در مقایسه با پپتید مورد آزمایش از توان ضد قارچی بیشتری برخوردار بودند.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا