خواص قارچ ، فواید و ارزش غذایی انواع قارچ ها

آشنایی کامل با تاثیرات مصرف قارچ بر پوست

قارچ‌ها می‌توانند برای پوست هم مفید باشند. قارچ‌ها دارای ترکیباتی مانند: ویتامین D، سلنیوم و آنتی‌اکسیدان هستند که از پوست شما محافظت می‌کنند. قارچ، دفاع طبیعی بدن را افزایش می‌دهد و با سالم کردن آن، ظاهر پوست را بهبود می‌بخشد. به همین دلیل تاثیرات زیادی مصرف قارچ بر پوست دارد.

قارچ‌ها به‌واسطه ارزش غذایی بالایی که دارند بسیار محبوب و سرشار از مواد مغذی هستند. قارچ‌ها به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک می‌کنند. در اینجا به بررسی دلایلی می‌پردازیم که قارچ می تواند برای پوست شما مفید باشد.

مرطوب نگه‌داشتن پوست

اسید هیالورونیک، یک مرطوب‌کننده بدن محسوب می‌شود، زیرا پوست را پر و سفت می‌کند. این ماده، چین‌وچروک را کاهش می‌دهد. قارچ، حاوی پلی ساکارید است، که در آب‌رسانی به پوست مؤثر است. پس می‌توان دریافت که با مصرف قارچ، پوست، نرم و انعطاف‌پذیر می‌شود.

مرطوب نگه‌داشتن پوست

جوش و آکنه

قارچ‌ها به دلیل اینکه منبع غنی از ویتامین دی هستند، زمانی که به صورت موضعی بر روی پوست قرار بگیرند برای درمان آکنه مفید هستند. پس می‌توان گفت در کرم‌ها و محصولات مراقبت از پوست مخصوص آکنه استفاده می‌شوند.

روشن‌کننده

قارچ‌ها یک روشن‌کننده طبیعی برای پوست هستند. (به علت وجود اسید کو جیک) این اسید با کاهش ملانین بر سطح پوست باعث می‌شود که پوست سلول‌های جدید را که بعد از لایه‌برداری سلول‌های مرده تشکیل‌شده‌اند. روشن‌تر کند.

این ویژگی یا بهتر بگوییم این ماده می‌تواند جایگزین مناسبی برای محصولات روشن‌کننده شیمیایی باشد.

قارچ‌ها دارای خواص ضد پیری هستند. اسیدکوجیک، در محصولات مراقبتی به‌عنوان درمانی برای علائم پیری مانند لکه‌های کبد، لکه‌های پیری، تغییر رنگ پوست و آسیب نوری، استفاده می‌شود.

همچنین حاوی آنتی‌اکسیدان و ترکیباتی است که خاصیت ضدالتهابی دارد. استفاده موضعی از این ترکیبات طبیعی، می‌تواند طول درمان را کاهش دهد و با التهاب مبارزه می‌کند.

قارچ و سلامتی پوست

قارچ و سلامتی پوست

قارچ دارای آنتی اکسیدان است و خاصیت ضد تورم دارد. این گیاه ضد سرطان، سلامت سیستم ایمنی بدن را افزایش داده  و همچنین به کاهش کلسترول و فشار خون کمک می کند.

قارچ دارای مزیت روشن سازی پوست است. به یمن وجود آنتی اکسیدان های موجود در قارچ، این گیاه می تواند سوزش و تورم پوست را از بین ببرد. همچنین این گیاه بر چروک های پوست تاثیر به سزایی دارد.

ادعای پزشک متخصص

دکتر گروسمن اذعان می دارد که:

«قارچ ها مواد سودمندی هستند که باید خورده شوند و یا به صورت موضعی مورد استفاده قرار گیرند. قارچ هایی مانند ریشی و شی تاکه سیستم ایمنی بدن را تقویت می کنند و حساسیت پوست را کاهش می دهند.»

قارچ و سلامتی

این مواد گیاهی مقاومت پوست را در برابر عوامل محیطی بالا می برند. برای اینکه از مزایای قارچ سود ببرید این گیاه اعجاز انگیز را به صورت موضعی بر روی پوست خود بمالید.

قارچ ماده ای بی نظیر برای سلامت بدن و پوست است. بهتر است که این ماده را در برنامه غذایی خود بگنجانید.

پیشنهاد هاگ: برای آگاهی از خواص قارچ با ما همراه باشید.
4/5 - (3 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا