انجمن صنفی پرورش دهندگان قارچ

تاثیر مصرف قارچ در سیستم ایمنی بدن

قارچ با داشتن درصد بالایی از پروتئین قابل‌هضم منبعی غنی از ویتامین‌های گروه A، B، C، D، E، و K است

تاثیر مصرف قارچ در سیستم ایمنی بدن، وظیفه محافظت از بدن در برابر انواع میکروب، باکتری، ویروس و عوامل بیماری‌زا بر عهده سیستم ایمنی است و به‌طورکلی سلامت بدن درگرو سیستم ایمنی سالم و قوی است.

به گزارش خبرگزاری هاگ- رجبی رئیس انجمن صنفی پرورش‌دهندگان قارچ خوراکی کشور افزود: قارچ با داشتن درصد بالایی از پروتئین قابل‌هضم منبعی غنی از ویتامین‌های گروه A، B، C، D، E، و K است.

همچنین میزان بالایی از عناصر معدنی به‌ویژه ماده معدنی روی تأثیر بسزایی بر سلامت فرد و تقویت سیستم ایمنی بدن دارد به‌گونه‌ای که با مصرف روزانه ۱۰۰ گرم قارچ خوراکی بیش از دو سوم نیاز روزانه افراد بالغ به ویتامین‌های محلول در آب تأمین می‌شود.

رجبی در خصوص تاثیر مصرف قارچ در سیستم ایمنی بدن ادامه داد: باوجود تکنولوژی‌های مناسب در حوزه پرورش و برداشت در واحدهای تولید قارچ در سطح کشور مطمئن هستیم که قارچ بسته‌بندی‌ شده کاملاً استریل و بهداشتی بوده و به‌راحتی در دسترس هم‌وطنان در فروشگاه‌ها و مراکز خرید قرار می‌گیرد. رئیس انجمن پرورش‌دهندگان قارچ خوراکی در پایان تصریح کرد: در این روزها که جسم بیش از هر زمان دیگری نیازمند استفاده از مواد مغذی جهت تقویت سیستم ایمنی است، ازاین‌رو مصرف روزانه قارچ و قرار دادن در سبد غذایی خانوار در سلامت و کاهش هزینه‌های درمان تأثیر بسزایی دارد.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا