اخبار علمی حوزه قارچ

تاثیر نوعی قارچ بر درمان مغز از آسیب افسردگی

تحقیقات بر روی درمان با قارچ جادویی چند سالی است که توسط تیم های مختلف پژوهشی و دانشگاهی در حال انجام است. نتایج و دستاوردهای این تحقیقات، هر چند وقت یکبار با انتشارا مقالات علمی در دسترس عموم قرار میگیرد و این مقالات در نشریه های علمی معتبر به چاپ میرسند. بسیاری از افراد سال‌هاست که تجربیاتی را نقل کرده‌اند که در آنها ادعا شده بود که این ترکیبات به کاهش افسردگی‌شان کمک کرد یا، در برخی از موارد، باعث درمان آن شد.

تحقیقات پیشین تاکنون به این نتیجه رسیده بود که تجربه کردن افسردگی یا استرس مزمن می‌تواند تعداد اتصال‌های عصبی در مغز را کاهش دهد.
از همین رو، برخی افراد به دنبال یافتن موادی بوده‌اند که به رفع این مشکل از طریق تحریک رشد اتصال‌های عصبی کمک کند، هر چند بسیاری از این محصولات مورد حمایت دانش قرار نگرفته‌اند.
با این حال، نتایج یک مطالعه جدید که توسط دانشگاه ییل انجام شده، امیدهایی را درباره استفاده از یک ترکیب پرطرفدار ایجاد کرده است.

به نقل از اسلش‌گیر، این مطالعه جدید بر ترکیبات روان‌گردانی به نام سیلوسایبین که در نبرخی از قارچ ها یافت می‌شود تمرکز کرده است. بسیاری از افراد سال‌هاست که تجربیاتی را نقل کرده‌اند که در آنها ادعا شده بود که این ترکیبات به کاهش افسردگی‌شان کمک کرد یا، در برخی از موارد، باعث بهبودی آن شد.

چنین گزارش‌هایی با برخی از مطالعاتی که بر علائم خود گزارش‌ شده تمرکز نموده بودند مورد حمایت قرار گرفتند.

تاثیر نوعی قارچ بر درمان مغز از آسیب افسردگی2

البته این مطالعه جدید از جنبه متفاوتی به آن نگاه کرده و به بررسی تغییرات در مغز ناشی از سیلوسایبین پرداخته است و دریافته است که این ترکیب می‌تواند رشد اتصالات نورونی را پس از یک دوز تحریک کند (حداقل در موش‌ها).
این پژوهشگران علاوه بر اینکه متوجه افزایش ۱۰ درصدی در تعداد اتصال نورونی شدند، مشاهده کردند که طول آنها به طور متوسط  ۱۰ درصد بیشتر شده است. این بدان معناست که این اتصال‌های جدید، قوی‌تر از قبل هستند.

 

جدیدترین دستاوردها و اخبار علمی درباره قارچ ها را در مجله خبری-آموزشی هاگ مطالعه کنید.
امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا