اخبار عمومی و گزارش

تاکید استاندار قم برای حمایت از کارگاه‌های پرورش قارچ

تولید قارچ خوراکی در قم

استاندار قم گفت: برای اینکه از کارگاه‌های تولید قارچ حمایت شود تا بتوانند به جهش تولید برسند لازم است تا از پرداخت سهم بیمه کارفرمایی معاف شوند.

به گزارش خبرگزاری هاگ و به نقل از بازار ،بهرام سرمست استاندار قم، در جلسه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی که در سالن کرامت استانداری قم برگزار شد، کمبود آب را یکی از مهمترین مشکلات شهرک‌های صنعتی قم اعلام کرد و اظهار داشت: برای اختصاص آب به شهرک‌های صنعتی باید از همه ظرفیت‌های استانی و ملی استفاده شود.
او با اشاره به اینکه تأمین آب مورد نیاز بخش صنعت در قم نیازمند پیگیری بیشتر مدیران استان است، گفت: نمایندگان مردم قم در مجلس شورای اسلامی در این زمینه می‌توانند نقش مؤثری داشته باشند تا با کمک مدیران استانی مشکل را از طریق وزارت نیرو پیگیری کنند.

پرورش قارچ خوراکی در قم

استاندار قم در بخش دیگری از سخنان خود با تأکید بر اینکه مدیران قم از همه توان و ظرفیت خود برای رسیدن واحدهای تولیدی استان به جهش تولید استفاده کنند، به فعالیت کارگاه‌های تولید قارچ خوراکی در قم اشاره کرد و گفت: برای اینکه از این مراکز حمایت شود تا بتوانند به جهش تولید برسند لازم است تا از پرداخت سهم بیمه کارفرمایی معاف شوند.
وی با بیان اینکه مشکلات واحدهای صنعتی و تولیدی قم باید با دقت شناسایی شود، افزود: حضور نمایندگان واحدهای تولیدی در این جلسات و بیان مشکلات آنان در فضایی آرام باعث حل مشکلات صنعتگران می‌شود تا بتوانند سریع‌تر به جهش تولید دست یابند.

کارآفرینی جوان قمی با قارچ

جعفر عبدالحسینی، جوان قمی که با تولید و پرورش قارچ کارآفرینی کرد.

پرورش قارچ دکمه‌ای یک تجارت پرسود با بازگشت سریع سرمایه هست. محصولی که وزنش در هر بیست‌ و چهار ساعت دو برابر می‌شود چرا سود ده نباشد؟! اما این محصول حساس، واکنش‌های شدید به کوچک‌ترین تغییرات محیطی نشان می‌دهد که نیاز به تخصص و تجربه برای عمل‌آوری دارد.(۱۳ خرداد ۱۳۹۹)

 

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا