اخبار صنعت قارچاخبار عمومی و گزارش

تجلیل از شرکت پرورش قارچ خوراکی دلوار

مدیرکل تامین اجتماعی استان بوشهر، در آیین تجلیل از کارفرمایان و کارآفرینان برتر تامین اجتماعی بوشهر، از کارفرمایان ۱۰ شرکت پتروپالایش کنگان، شرکت مهندسی و نصب فریمکو پارس عسلویه، تعاونی ضامن آهو گناوه، رایان پلیمر عسلویه، سیمان مند دشتی، پیشگامان اینترنت بوشهر، پرنگ کلاه پارسه گناوه، آبزیان فنون نگین دیلم، پرورش قارچ خوراکی دلوار و کشاورزی خودکار اهرم به عنوان کارآفرینان برتر تامین اجتماعی بوشهر تجلیل شد.

وی با سپاس از تلاش آنها و تاکید بر ۷۰۰ ملیارد تومان مطالبات معوقه از کارفرمایان بوشهری، از آنان درخواست کرد که پرداخت حق بیمه را به موقع پرداخت کنند و از انباشت بدهی خود جلوگیری کنند تا تامین اجتماعی امکان ارائه خدمات بهتر را داشته باشد و کارگران نیز با دلگرمی فعالیت کنند.

دیری همچنین از کارفرمایان و کارآفرینان بوشهری خواست تا خود را به دانش تامین اجتماعی مسلح کنند چرا که عدم اشراف آنها به قوانین زمینه‌ساز از بین رفتن حقوق خود یا کارگران می‌شود. وی افزود: «اقدامات و خدمات تامین اجتماعی حاصل مشارکت سه ضلع دولت، مردم و کارفرمایان است که در ان میان نقش کارفرمایان پررنگ‌تر و موجودیت این سازمان به بیمه شدگان و فعالیت کارفرمایان است.»

وی ادامه داد: «در زمان حاضر ۲۳ هزار کارگاه فعال در استان بوشهر وجود دارد که از تامین اجتماعی خدمات دریافت می‌کنند و از این شمار هفت هزار ۸۰۰ مورد آن با کمک دولتی فعال هستند. تامین اجتماعی استان بوشهر ۳۷ هزار پرونده بازنشستگی مستمری بگیر دارد که جمعیتی ۸۰ هزار نفری را شامل می‌شود و در مجموع ماهانه ۲۱۵ میلیارد تومان به آنها پرداخت می‌شود.»

مدیرکل تامین اجتماعی استان بوشهر اضافه کرد: «هزار و ۷۰۰ بوشهری از این سازمان بیمه بیکاری دریافت می‌کنند که ماهانه حدود هشت میلیارد تومان به حساب آنها واریز می‌شود. استان بوشهر ۳۵۲ هزار بیمه شده اصلی تامین اجتمعاعی دارد که ۳۲۰ هزار نفر آن در بخش غیر دولتی است.»

دیری عنوان کرد: نهادینه کردن تولید کالای ایرانی، تداوم فعالیت اقتصادی بنگاه‌ها و مقابله با تحریم‌های ظالمانه، استفاده از ظرفیت‌های دانش بنیان در تولید کالا و خدمات، ارسال به موقع فهرست کارکنان برای پرداخت حق بیمه، اعلام دست مزد واقعی کارگران در فهرست‌های ارسالی، خوش‌حسابی و پرداخت به موقع اقساط، افزایش تعداد نیروهای کار، استفاده بهینه از خدمات غیرحضوری سازمان تامین اجتماعی، رعایت استانداردهای ایمنی و بهداشتی در محیط کار، برگزاری مراسم فرهنگی و رعایت حجاب و عفاف!!! از شاخص‌هایی انتخاب کارفرمایان برتر تامین اجتماعی در سال جار بوده است.

دبیرکل اجرایی اتاق بازرگانی، صنایع و معادن بوشهر در ادامه این آیین گفت: اتاق بازرگانی، اتاق اصناف و اتاق تعاون در سطح کشور اقدام به پایش و شناسایی ۲۸ مولفه اثرگذار در بهبود فضای کسب و کار کرده‌اند که در پایش پاییز، بوشهر جایگاه خوبی در این زمینه ندارد.

عبدالرسول غلامی عنوان کرد: بر اساس بررسی‌های انجام شده مشکلات مالیاتی، مسائل مربوط به تامین اجتماعی، گرانی مواد اولیه و ضعف در منابع مالی و تسهیلات بانکی از عواملی است که جایگاه بوشهر را در بهبود فضای کسب و کار پایین آورده است.

وی بیان کرد: منابع مالی ضعیف و قانون و مقررات ناکارآمد از عوامل خارجی است که می‌تواند منجر به شکست کسب و کارهای کارآفرینانه شود و تغییر در انگیزه و نگرش کارفرما، مسلط نبودن به علم مدیریتی در مواجهه با بحران‌های کسب و کار، عدم استفاده از مطالعات و تجربیات علمی موسسات و حضور نیافتن در انجمن‌ها و تشکل‌های مختلف از عوامل داخلی آن است.

دبیر اجرایی اتاق بازرگانی، صنایع و معادن بوشهر اذعان کرد: شرایط اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی سبب شده است تا بسیاری از صاحبان کسب و کارهای کارآفرینانه استان بوشهر از ظرفیت مشاوره‌ای نهادهای خصوصی اتاق بازرگانی این استان استفاده نکنند.

 

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا