اخبار جهان در حوزه قارچاخبار صنعت قارچ

تجمع اعتراضی کارگران مزرعه قارچ

چندی است که کارگران مزرعه قارچ، نسبت به خلف وعده‌های مزارع قارچ اوستروم (Ostrom)، معترض هستند و برای رساندن اعتراضات خود به گوش مسئولین اقدام به برگزاری تجمع اعتراضی کرده‌ اند. آنها معتقدند شرکت با وعده‌ های اشتغال محلی بودجه‌ های کلان از دولت دریافت کرده و اکنون به بسیاری از این وعده‌ ها پایبند نیست.

چرا کارگران مزرعه قارچ تجمع کرده‌اند؟

گروهی از کارگران قارچ‌ چین دره یاکیما در اواخر ماه گذشته، در تجمعی که در متروپولیتن مارکت در سیاتل برگزار کردند، به دنبال تغییر وضعیت بودند. آنها با این تجمع و استفاده از تابلوهای مختلف از تلاش اتحادیه خود حمایت کردند که برای بهبود شرایط کاری و رسیدگی به مسائل دیگر با شرکت، مانند تصمیم آن برای اخراج کارگران محلی و جایگزینی آنها با کارگران مهمان تلاش می‌کند.

رومن پینال، یکی از سازمان دهندگان کارگران مزرعه متحد که با کارگران قارچ‌چین اوستروم کار می‌کند، گفت که این تجمع با هدف جلب حمایت مصرف‌کنندگان برای این تلاش‌ها انجام شده است.  کارگران می‌خواهند آگاهی عمومی را نسبت به سیاست شرکت اوستروم بالا ببرند.

تجمع اعتراضی کارگران قارچ چین مزرعه استروم
تجمع اعتراضی کارگران قارچ چین مزرعه استروم

شرکت تولید قارچ اوستروم چگونه مورد نقد قرار گرفت؟

این شرکت در سال 2019 تأسیسات جدیدی را در سانی‌ساید افتتاح کرد، و با هیجان از تغییرات شگرف اقتصادی در دره یاکیما با افتتاح شرکت در این منطقه خبر داد. اوستروم دو سال قبل از آن سر و صدای زیادی در میان اعضای جامعه محلی و رهبران تجاری با بیان جابجایی مرکز خود از منطقه المپیا و تاسیس یک مرکز 60 میلیون دلاری در سانی‌ساید ایجاد کرده بود. تا آنجا که با این تبلیغات توانست حمایت مالی مورد نظر خود را در سال 2018 از دولت به ارزش یک میلیون دلار دریافت کند و وعده داد که آن را برای جبران هزینه‌های ساخت و ساز تولید سالن و مزارع قارچ خواهد کرد.

با این که بسیاری جذب شرکت را به عنوان یک موفقیت قابل توجه در توسعه اقتصادی می دانستند، اما این یک ضرر بزرگ برای منطقه لیسی (Lacey) جایی که اوستروم از آن جابجا شد بود و منجر به اخراج بیش از 200 کارگر شد. این در حالی است که با وجود جذب سرمایه دولتی، میزان کارآفرینی هیچ تغییری در این شرکت نکرد و  نیروی کار مستقر در محل جدید و قدیم با هم مساوی بود.

این اتفاق مورد خشم دادستان کل ایالت واشنگتن قرار گرفت، و منجر به شکایت او در ماه اوت علیه این شرکت شد. دادستانی معتقد بود که اوستروم با انتقام از کارگرانی که در مورد شرایط بدی کاری صحبت می‌کردند و اخراج ده‌ها کارگر محلی و استخدام کارگران بین‌المللی، قوانین ایالتی را نقض کرده است.

تجمع اعتراضی کارگران قارچ‌چین مزرعه استروم
شرکت تولید قارچ اوستروم

شکایتهای کارگران مزارع قارچ اوستروم،  چیست؟

کارگران اوستروم با هم همراه شدند تا جلوی این بی‌عدالتی را بگیرند. آنها می‌خواهند ارزش کارگر درک شود و بتوانند از مزایای شغلی خود بهره‌مند شوند.  این کارگران به دنبال جلب توجه به تلاشهای سازماندهی خود هستند و شرکت را تحت فشار قرار می‌دهند تا به مسائل مربوط به شرایط محل کار رسیدگی کند. یکی از این راه‌ها شکایت دادستانی کل ایالت بوده است

آنها ادعا کرده‌اند که اوستروم با اخراج 140 نفر از 180 نفر  که اکثر آنها زن بودند و استخدام کارگران مهمان به جای آنها طی 17 ماه از ژانویه 2021 تا مه 2022، علیه کارگرانش تبعیض قائل شده است. به علاوه دادستانی در شکایت خود اعلام کرده که این شرکت استانداردهای تولید را خودسرانه بدون اطلاع کارکنان افزایش داد و با صدور هشدارهای غیرموجه و اقدامات انضباطی سختگیرانه نسبت به کارگرانی که در مورد شرایط کار ابراز نگرانی کرده‌اند، شرایط دشواری برای کارگران مزارع قارچ به وجود آورده است.

شرکت اوستروم، توسط وزارت کار و صنایع ایالتی در اوایل نوامبر به دلیل نقض ایمنی کار، به پرداخت 4000 دلار جریمه شد، زیرا نتوانسته بود پوشش تخلیه را جایگزین کند که منجر به افتادن یک کارمند در زه‌کشی در هنگام تمیز کردن شد. البته این شرکت برای جریمه درخواست تجدید نظر کرده و بازرسی دوم در ماه اکتبر بر اساس شکایات UFW تخلفی برای شرکت پیدا نکرد و جریمه منتفی شد.

اکنون کارگران مزارع قارچ به دنبال انتشار بیشتر پیام خود به دیگران هستند و  از طریق رویدادهایی مانند تظاهرات بازار متروپولیتن، جلب مشارکت سایرین را می‌طلبند. آنها با نقل داستان‌های خود از شرکت، پیام خود را به مزارع قارچ برای حمایت و احترام به کارگران می‌رسانند.

تجمع اعتراضی کارگران قارچ چین مزرعه قارچ اوستروم
اعتراض کارگران مزارع قارچ اوستروم
5/5 - (3 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا