آموزش تولید و پرورش قارچ

ترفندهای فروش قارچ به سوپرمارکت ها

هر آنچه برای فروش قارچ به سوپرمارکتیها و فروشگاه‌های مواد غذایی باید بدانید

پرورش قارچ یک تجارت سرگرم کننده اما چالش برانگیز است و مانند سایر انواع کشاورزی، این کار به وقت‌گذاری قابل توجه، انجام کارهای یدی زیاد، آزمون و خطای فراوان، و مقداری سرمایه برای آغاز کار نیاز دارد تا به درآمدزایی برسد. خوشبختانه، مواد اولیه ورود به این عرصه در مقایسه با سایر صنایع کشاورزی بسیار ارزان‌تر و قابل دسترس‌تر است.

درست است که بعضی از مزارع قارچ تجاری دارای سیستم های چند میلیون دلاری هستند، اما بسیاری از مزارع قارچ نیز در مقیاس کوچک و تنها با ابزارها و تجهیزات اولیه بسیار موفق عمل کرده و درآمدهای خوبی به دست آورده‌اند. در حال حاضر بازار قارچ‌های «تخصصی» مانند صدف، شیتاکه، یال شیر – اساساً هر قارچی غیر از دکمه‌ای، کریمینی و پورتابلا – سالهاست که در حال رشد است و روز به روز علاقه‌مندان بیشتری را به خود جلب می‌کند.

اما یافتن فروش قارچ، چه مزرعه بزرگ باشد چه کوچک، یکی از مهمترین دغدغه‌های تولید قارچ محسوب می‌شود. هنر شما این است که قارچ‌های تازه خود را به سرعت به فروش برسانید تا از منافع آن بهره‌مند شوید و محصول‌تان از بین نرود. در بین مشتریان متعدد، فروشگاه‌های عرضه مواد غذایی یکی از مهمترین کانال‌های فروش شما محسوب می‌شوند و ما به شما می‌آموزیم چطور آنها را متقاعد به خرید قارچ کنید.

رویای بسیاری از پرورش دهندگان قارچ بستن قرارداد با یک فروشگاه است. درست است که فروش به فروشگاه‌ها می‌تواند یکی از سخت‌ترین کانال‌های فروش باشد، اما یکی از سودآورترین و مطمئن‌ترین آن‌ها نیز هست. مهم نیست یک فروشگاه کوچک مواد غذایی بهداشتی محلی را هدف قرار دهید یا یک خرده فروش بزرگ منطقه‌ای، در هر حال باید موارد زیر را برای فروش به آنها رعایت کنید.

انتخاب فروشگاه مناسب

سعی کنید فروشگاه‌های فروش مواد ارگانیک را به عنوان هدف انتخاب کنید. مشتریان این فروشگاه‌ها، بیش از آن که به قیمت اهمیت بدهند، برایشان کیفیت مهم است. بنابراین اگر از کیفیت محصول خود مطمئن هستید، آنها می‌توانند گزینه خوبی برای فروش باشند.  فروشگاه‌های محلی بزرگ مثل رفاه، جانبو، و کوروش هم گزینه‌های مناسبی هستند،  و مشتریان می‌توانند ردیفی از محصول شما را یک جا ببینند و انتخاب کنند.

دوستی با فروشندگان

با فروشندگان یک فروشگاه مواد غذایی دوست شوید. از ابتدای شروع پروش قارچ به سراغ چند فروشگاه بروید و مرتب از آنها خرید کنید. درباره نیازهایشان بپرسید و بفهمید که قارچهای خود را از کجا تامین می‌کنند. درباره خودتان بگویید و کم کم وقتی قارچ‌هایتان آماده شد درباره فروش قارچ‌ها با فروشندگان مشورت کنید. مطمئن باشید رفاقت همیشه جواب می‌دهد.

آگاهی از بازاریابی رقبا

درباره نحوه تامین قارچ برای سوپرمارکت و فروشگه اطلاعات به دست آورید و سعی کنید از میزان تخفیف‌ها و امتیازاتی که فروشگاه‌ها از رقبا و سایر فروشندگان قارچ دریافت می‌کنند، اطلاعات کسب کنید. با توجه به آنچه آموخته‌اید پلن فروش برای خود طراحی نمایید و امتیازاتی را برای خرید قارچ به آنها بدهید. این امتیازات میتواند در قالب تخفیف بازای خرید یک مقدار خاص، تسویه چکی، یا فروش امانی باشد.

بسته‌بندی شکیل

به بسته‌بندی‌ قارچ‌ توجه کنید، و از یک بسته‌بندی زیبا و شکیل استفاده نمایید. نمایش جذاب قارچ‌ها برای جذب مشتری بسیار مهم است و می‌تواند به فروشندگان قدرت مانور بر روی محصول شما را بدهد. کمی خلاقیت به خرج دهید و از جعبه‌های متمایزی استفاده نمایید. اما به یاد داشته باشید که از هر بسته‌بندی که استفاده می‌کنید، محصول شما باید دیده شود. مشتری باید قارچ را ببیند و بتواند از سلامت آن مطمئن شود. به علاوه سعی کنید در هر بسته قارچ‌ها تقریبا هم‌اندازه باشند و از گذاشتن قارچ‌های ریز در زیر قارچ‌های درشت در بسته خودداری نمایید.

تنوع در ارائه محصول

امروزه در فروشگاه‌های بروز، قارچ‌ها را به صورت کلاهک یا بدنه تنها هم می‌فروشند. یا این که فروش قارچ تکه تکه هم متداول است. به انواع دیگری از سبک‌های ارائه بیندیشید. خلاق باشید.

آموزش همراه با فروش

بر روی بسته‌بندی روش پخت یک غذای ساده قارچی را شرح دهید یا کاتالوگ و پوستری از تهیه چند نوع غذای قارچی آماده کنید و به فروشنده بدهید تا آن را در معرض دید مشتریان قرار دهد. این تکنیک باعث می‌شود محصول شما نسبت به رقبا بهتر به فروش برود و فروشندگان بتوانند به عنوان یک مزیت رقابتی از محصول شما تعریف کنند.

آموزش تولید و پرورش قارچ را در دانشنامه هاگ دنبال کنید.

 

 

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا