کارآفرینی در حوزه قارچ

ترويج پرورش قارچ برای كمك به اقتصاد خانواده ها

هنوز مصرف قارچ خوراکی در سفره هم‌وطنان ما جایگاه ثابتی پیدا نکرده است

ترويج پرورش قارچ برای كمك به اقتصاد خانواده ها، انواع مختلف قارچ‌های خوراکی تولیدشده در قسمت‌های مختلف کشور، با توجه به میزان کیفیت و مرغوبیتی که دارند، سهمی از بازار خریدوفروش این محصول در کل کشور را به خود اختصاص داده‌اند. در این میان قارچ دکمه‌ای سفید اردبیل که دارای کیفیت مطلوب و قابل‌توجهی است و توانسته است میزان بالایی از خریدوفروش بازار این محصول را به‌دست بیاورد.

کیفیت برتر، عامل تقاضا

به گزارش خبرگزار هاگ- آقای احمد کرامتی به‌عنوان یکی از تولیدکننده قارچ در شهرستان پارس‌آباد این‌گونه توضیح داد: کیفیت بالای قارچ‌های تولید اردبیل باعث شده است تا فروشندگان خارج از استان برای پی تأمین بخشی از نیاز بازار استان خود در پی خرید این محصول از استان اردبیل باشند.

مشکلات موجود در حوزه تولید قارچ

این تولیدکننده همچنین درباره چالش‌های پیش روی تولیدکنندگان اضافه کرد: تولید قارچ مشکلاتی هم دارد ازجمله قیمت پایین و نوسان نیاز بازار می‌توان ادعا کرد هنوز هم مصرف قارچ خوراکی در سفره هم‌وطنان ما جایگاه ثابتی پیدا نکرده است این در حالی است که به گفته کارشناسان تغذیه، قارچ ضمن داشتن ویتامین‌های فراوان می‌تواند بهترین جایگزین برای گوشت باشد.

با توجه به شرایط موجود در کشور، در حال حاضر اغلب کسانی که تمایل به پرورش قارچ در محیط‌های خانگی را دارند از بازار فروش محصول خود مطمئن نیستند. آنها می‌ترسند سرمایه‌های اندک خود را در پرورش قارچ به هدر بدهند. بااین‌حال می‌توان با آموزش‌های لازم مردم را تشویق کرد که در به‌صورت آزمایشی تولید قارچ را در فضاهای بسیار محدود خانگی برای مصرف خانواده آغاز کنند و زمانی که تبحر لازم را پیدا کردند، به‌صورت تدریجی میزان تولید قارچ را افزایش دهند. ترويج پرورش قارچ.

اخبار کارآفرینی در حوزه قارچ را با هاگ دنبال کنید.
5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا