اخبار اقتصادی صنعت قارچ

اعطای تسهیلات برای پرورش قارچ در استان قزوین

در راستای اقتصاد مقاومتی بیش از ۴۷ میلیارد تومان تسهیلات اشتغالزایی پرداخت شد

اعطای تسهیلات برای پرورش قارچ در استان قزوین، به گزارش هاگ از خبرگزاری فارس از قزوین، سرهنگ مهدی نیکجو اظهار کرد: در راستای سیاست های اقتصاد مقاومتی مبنی بر ضرورت توانمند سازی آحاد جامعه در مسیر افزایش تولید ملی، با هدف حل مشکلات ناشی از بیکاری و ایجاد اشتغال برای جوانان متقاضی اشتغال و افزایش تولید در سراسر استان، از سوی بسیج سازندگی با همکاری دستگاه های همکار و بانک های عامل(صادرات، تجارت و ملت) بیش از 47 میلیارد تومان تسهیلات قرض الحسنه 4 درصد در سال 1400 تا سقف 100 میلیون تومان و بازپرداخت 7 ساله به صنایع مختلف مرتبط با کشاورزی از جمله پرورش قارچ، پرداخت شده است.

وی افزود: این وام ها در عرصه های دانش بنیان مرتبط با حوزه کشاورزی و امنیت غذایی، قطب های صنایع تبدیلی استان، ایجاد نیروگاه های خورشیدی خانگی، داربستی کردن باغات انگور  پرورش زنبور عسل، تولید کیف و کفش، بسته بندی محصولات، شیرینی پزی، خیاطی، قالیبافی، پرورش قارچ، گلخانه و صنایع دستی و با اولویت مناطق کم برخوردار استان توزیع شده است.

مسئول قرارگاه اقتصاد مقاومتی بسیج سازندگی استان قزوین در ادامه بیان کرد: اعطای تسهیلات برای پرورش قارچ در استان قزوین و آموزش و بازاریابی از جمله برنامه هایی است که در قرارگاه اقتصاد مقاومتی بسیج سازندگی در حال پیگیری است به طوری که افراد فاقد مهارت با توافقی که با سازمان فنی و حرفه ای، جهاد دانشگاهی و جهاد کشاورزی منعقد شد آموزش های لازم را در کوتاه ترین زمان کسب خواهد کرد.

سرهنگ نیکجو تصریح کرد: در بازاریابی محصولات و تولیدات، افراد در کنار فعالان این بخش حاضر می شوند و برگزاری نمایشگاه های فصلی در شهرستان ها، مرکز استان و کشور و استفاده از نمایشگاه های فضای مجازی اجرا و استمرار خواهد داشت.

وی در خصوص پرداخت تسهیلات در سال جاری نیز گفت: امسال با پیگیری های به عمل آمده مبالغ  تسهیلات به ازای هر طرح تا سقف 200 میلیون تومان قرض الحسنه 7 ساله افزایش داشته است.

این مسئول در پایان گفت: امسال نیز در راستای حمایت از تعاونی ها و صندوق های قرض الحسنه اشتغالزا در سراسر استان، به هر تعاونی حداکثر تا سقف 500 میلیون تومان وام پرداخت خواهد شد و متقاضیان در این خصوص می بایست فاقد شغل و بیمه اجباری و دارای مهارت کسب و کار باشند و جهت ثبت نام از طریق سایت سامانه ثبت نام تسهیلات اقتصاد مقاومتی یا حوزه های مقاومت بسیج در سرتاسر استان اقدام کنند. ما را در اخبار اقتصادی قارچ دنبال کنید.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا