اخبار اقتصادی صنعت قارچ

تسهیلات مشاغل خانگی شهرستان گناوه برای طرح‌های پرورش قارچ

توسعه اشتغال را به‌عنوان یک اولویت مهم در دستور کار داریم

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان گناوه اعلام کرد: تسهیلات مشاغل خانگی در شهرستان گناوه پرداخت شد.

به گزارش خبرگزاری هاگ، امان‌الله حیدری صبح یکشنبه در جمع اهالی رسانه بیان کرد: توسعه اشتغال را به‌عنوان یک اولویت مهم در دستور کار داریم و در این راستا حمایت ویژه‌ای از این بخش خواهیم داشت.

این مسئول در ادامه سخنان خود ضمن اشاره به اهمیت مشاغل خانگی، ادامه داد: این‌گونه مشاغل در رفع بیکاری و توسعه تولید و اشتغال نقش بسیار مهمی را ایفا می‌کنند و تسهیلات مناسبی به این بخش اختصاص می‌یابد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان گناوه در خصوص تسهیلات اختصاص داده‌شده در سال جاری، تصریح کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون تسهیلات مشاغل خانگی به ۲۵ نفر از متقاضیان واجدالشرایط در شهرستان گناوه پرداخت‌شده است.

حوزه‌های پوشش داده‌شده

حیدری با اشاره به حوزه فعالیت‌های پوشش داده‌شده، گفت: در قالب طرح‌های پرورش قارچ خوراکی، ترشیجات و بسته‌بندی سبزی و صیفی‌جات که باهدف ایجاد اشتغال و رونق کسب‌وکار انجام‌گرفته به هر متقاضی مبلغ ۵۰ میلیون ریال در قالب تسهیلات قرض‌الحسنه با نرخ سود ۴ درصد و با عاملیت بانک رفاه کارگران پرداخت‌ شده است.

این مسئول درباره محاسن این دست مشاغل، توضیح داد: از مزایای مشاغل خانگی می‌توان به امکان انتقال تجارب از طریق آموزش غیررسمی بین اعضای خانوار، فعالیت‌ های اقتصادی در محیط خانگی و زمینه مشارکت سایر اعضای خانواده، حذف هزینه‌های مربوط به خرید، رهن و اجاره کارگاه و هزینه رفت‌وآمد اشاره کرد.

اخبار اقتصادی صنعت قارچ را در هاگ بخوانید.
5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا