جهاد کشاورزی

تولید بیش از ۳۰۰۰ تن قارچ خوراکی در قزوین

معرفی ۱۱ واحد تولیدی در بخش باغبانی شهرستان قزوین برای دریافت تسهیلات

تولید بیش از ۳۰۰۰ تن قارچ خوراکی در قزوین، از ابتدای امسال تاکنون ۳ هزار و ۳۵۳ تن قارچ خوراکی در این شهرستان تولید و روانه بازار مصرف‌شده است.

به گزارش خبرگزاری هاگ؛ عباس آقا علیخانی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان قزوین در توضیحات بیشتر فعالیت‌های این واحدهای تولیدی اضافه کرد: ۷ واحد قارچ خوراکی صنعتی با ظرفیت تولید ۳ هزار و ۳۰ تن و ۲۹ واحد قارچ خانگی سنتی با تولید ۳۲۳ تن در سال در این شهرستان فعالیت دارند.

اشتغال‌زایی برای ۱۴۰ نفر

به گفته‌ی این مقام مسئول؛ اکنون با در نظر گرفتن تعداد واحدها، ۱۴۰ نفر به‌صورت مستقیم و غیرمستقیم مشغول به‌کار هستند.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان قزوین در خصوص تولید بیش از ۳۰۰۰ تن قارچ خوراکی در قزوین ضمن بیان این مطلب که در بیش از ۹۰ درصد واحدهای تولیدی این شهرستان، پرورش قارچ دکمه‌ای انجام می‌شود، در همین رابطه تصریح کرد: تنوع قارچ خوراکی و دارویی موجود در کشور به‌ویژه رقم شاه صدف که قدرت نگهداری و ماندگاری بالایی دارد و همچنین رقمشی تاکه، که مصرف دارویی دارد را می‌توان در برنامه‌های آتی توسعه واحدهای جدید تولیدی قارچ این شهرستان قرار دارد.

معرفی ۱۱ واحد تولیدی در بخش باغبانی شهرستان قزوین برای دریافت تسهیلات؟؟!!

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین، سعید صالحی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان قزوین با اعلام این خبر افزود: از این تعداد ۹ واحد گلخانه تولید سبزی، صیفی، گل و گیاه زینتی در سطح بیش از ۴ هکتار و با مبلغ ۴۸۰ میلیارد ریال تسهیلات بوده است.

وی اضافه کرد: ۲ واحد دیگر نیز در حوزه پرورش قارچ خوراکی با ظرفیت بیش از ۵۰۰ تن با مبلغ دویست میلیارد ریال تسهیلات دریافت نموده و به بهره برداری می‌رسند.

به گفته صالحی، تسهیلات اعطا شده از محل بند الف تبصره ۱۸ قانون بودجه سال ۱۴۰۰ با نرخ بازپرداخت ۱۰ درصد در مناطق غیر برخوردار و ۱۴ درصد در مناطق برخوردار بوده که با محوریت بانک کشاورزی و بازپرداخت ۷ ساله به واحدهای نیمه تمام تعلق می‌گیرد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان قزوین خاطرنشان کرد: ارایه تسهیلات به واحدهای تولیدی بخش کشاورزی با هدف تحقق شعار سال و ایجاد اشتغال‌زایی صورت می‌گیرد.(۱۲ دی ۱۴۰۰)

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا