اخبار اقتصادی صنعت قارچ

تسهیلات پرورش قارچ از بهزیستی

۱۴۰ فرصت شغلی برای مددجویان بهزیستی گناوه ایجاد شد

به گزارش هاگ، از ابتدای امسال تاکنون ۱۴۰ نفر از مددجویان موفق به دریافت تسهیلات پرورش قارچ از بهزیستی شده و توانستند از طریق پرداخت تسهیلات ابلاغی اشتغال‌زایی این نهاد، به کارآفرینی مشغول شوند. 

رئیس بهزیستی گناوه مجموع تسهیلات اعطایی به مددجویان را ۱۷۰ میلیارد ریال دانست که در حوزه مشاغل خانگی و کارآفرینی نظیر پرورش قارچ، قالی بافی، جوشکاری، لبنیاتی و برق مشغول به کار شدند.

یدالله خرم نژاد اظهارداشت به غیر از تسهیلات اشتغال‌زایی، اعتبارات دیگری برای کمک هزینه بلاعوض ساخت و خرید مسکن، کمک هزینه درمانی، ازدواج، بلاعوض مشاغل خانگی روستایی، گفتار و کاردرمانی، خرید اندام های مصنوعی، بیمه، وسایل کمک توانبخشی از قبیل سمعک، ویلچر و واکر عصا برای مددجویان ابلاغ و اختصاص می‌یابد که تا پایان سال جاری تداوم خواهد یافت.

رئیس بهزیستی گناوه مطرح کرد که حدود چهار هزار نفر در واحد توانبخشی تحت حمایت بهزیستی این شهرستان مشغول به کار هستند که در سر فصل‌های اشتغال، کمک بلاعوض اشتغال روستایی، وسایل کمک توانبخشی، هزینه کاشت حلزون، مناسب سازی منزل و خودرو، کمک هزینه ساخت و خرید مسکن تا مبلغ ۱۰۰ میلیون تومان برای خانواده‌های تک معلول و ۱۵۰ میلیون تومان برای خانواده‌های ۲ معلولی، پرداخت حق بیمه خویش فرمایی و کارفرمایی خدمات دریافت می‌کنند.

وی بیان کرد: بهزیستی این شهرستان هشت مرکز توانبخشی روزانه و یک مرکز شبانه روزی و تحت نظارت دارد که افراد دارای کم توانی و معلولیت در این مراکز تحت مراقبت هستند و یا بهزیستی به آنها خدمات ارایه می‌دهد.

خرم نژاد گفت: امیدواریم در حمایت و توانمندسازی افراد دارای معلولیت تلاش شود و با عمل به قانون حمایت از حقوق معلولان، در احقاق حقوق شهری این افراد بیش از پیش با همکاری دیگر نهادها همتی مضاعف کنیم.

منبع: خبرگزاری جمهوری اسلامی

اخبار اقتصادی صنعت قارچ را با هاگ دنبال کنید.

 

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا