اخبار عمومی و گزارش

تشویق تولیدکنندگان قارچ فیروزکوه

برگزاری دوره آموزشی مهارتی پرورش قارچ در فیروزکوه

تشویق تولیدکنندگان قارچ فیروزکوه به همت اداره تعاون این شهرستان در دستور کار قرار گرفت. به گزارش هاگ از خبرگزاری صدا و سیما استان تهران ؛ سرپرست اداره تعاون ، کار و رفاه اجتماعی فیروزکوه گفت : شرکت های تعاونی ریز برگ البرز ( در حوزه کشاورزی ) ، تعاونی کامیونداران ( در حوزه حمل و نقل ) ، تعاونی باران صحرای نوین ( تولید قارچ ) ، تعاونی آرمه بتن ( در حوزه معدنی ) و تعاونی فرش دستباف روستایی ( در حوزه زنان کارافرین ) بعنوان تعاونی های برتر شهرستان معرفی شدند .

سمیرا سمیعی افزود : این شرکت ها به خاطر افزایش سطح تولید ، فروش و برگزاری به موقع مجامع در طول شش ماهه اول سال ، نمونه شناخته شدند.

وی گفت :تا کنون 676 تعاونی در شهرستان فیروزکوه به ثبت رسیده است که در حوزه های مختلف تولیدی ، توزیعی و خدماتی فعالیت دارند.

برگزاری دوره آموزشی مهارتی پرورش قارچ در شهرستان فیروزکوه

برگزاری دوره آموزشی مهارتی پرورش قارچ در شهرستان فیروزکوه

دوره آموزشی پرورش قارچ با هدف مهارت آموزی و رونق بخشی به مشاغل خانگی در روستای زریندشت فیروزکوه برگزار شد.

به گزارش هاگ به نقل از خبرگزاری صدا و سیمای استان تهران؛ مدیر جهاد کشاورزی فیروزکوه گفت: در این دوره آموزشی مطالبی در خصوص ساختمان و تاسیسات، خصوصیات بستر رویشی قارچ، طرز تهیه کمپوست قارچ، مراحل پرورش قارچ خوراکی (دکمه‌ای) و همچنین مدیریت آفات، بیماری‌ها و آبیاری قارچ تشریح و ارائه شد.

رضا فراری افزود: این دوره آموزشی بصورت تئوری و عملی و با استقبال خوب بهره برداران برگزار شد.

وی گفت: از علاقمندان و متقاضیان برگزاری و شرکت در کلاس‌های آموزشی مرتبط با کشاورزی و شاخه‌های مختلف آن درخواست می‌شود برای ثبت نام به اداره ترویج مدیریت جهادکشاورزی شهرستان مراجعه کنند.

رضا فرازی، رئیس جهاد کشاورزی شهرستان فیروزکوه ضمن اشاره به فعالیت های ترویجی و آموزشی جهاد کشاورزی شهرستان فیروزکوه اظهار داشت:
تلاش جهاد کشاورزی شهرستان به منظور افزایش درآمد روستاییان از طریق آموزش در واحدهای کوچک تولیدی روستایی است.
وی با اشاره به برگزاری دوره آموزش پرورش قارچ خوراکی در هفته جاری گفت: این دوره آموزشی در بخش مرکزی، روستای زریندشت برگزار خواهد شد که با استقبال خوب علاقه مندان چهارشنبه 28 اردیبهشت مان ساعت پنج عصر در محل سالن اجتماعات مدرسه زریندشت برگزار خواهد شد.
رئیس جهاد کشاورزی فیروزکوه گفت: این دوره با استفاده از یکی از استادان مجرب اجرایی می شود که پس از اتمام دوره برای فراگیرانی که امتیاز قبولی را دریافت کنند گواهی پایان دوره صادر خواهد شد.(۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۱)
5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا