اخبار اقتصادی صنعت قارچ

تشکیل ۱۱ صندوق قرض الحسنه

بیش از ۱۰ باب ساخت خانه محروم ساخته ایم

تشکیل ۱۱ صندوق قرض الحسنه، مسئول بسیج سازندگی سپاه شهرستان ورزقان طی سخنانی درباره وضعیت معیشتی روستاهای این شهرستان عنوان کرد: بیش از ۱۰ باب ساخت خانه محروم در روستاهای روادنق، آقابابا سنگ، مزرعه شادی، مزرعه سواره، خوئین دیزج، جاجان، دستجرد و لنبران داشتیم.

به گزارش خبرگزاری هاگ-محمد مهدیان ضمن اعلام این خبر که ۱۱ عدد صندوق قرض‌الحسنه در شهرستان ورزقان تشکیل‌شده است، اضافه کرد: در ایجاد صندوق‌های قرض‌الحسنه شهری و روستایی که از طرح‌های اعطلای بسیج محسوب می‌شود، توانستیم به تعداد ۱۱ صندوق در شهر ورزقان ۲ صندوق و در روستاهای گویجه سلطان، صومعه‌دل، تخمدل، بکرآباد، مهترلو، علویق، اندریان، نچق، ایری علیا تشکیل دهیم، در کل ۱۰۰۰ نفر عضو این صندوق‌ها هستند.

اعطای تسهیلات در حوزه‌های مختلف

این مسئول با اشاره به شرایط کنونی و اهمیت بحث مهم اقتصاد مقاومتی و حمایت از تولید، خاطرنشان کرد: با حمایت‌های ویژه فرمانده ناحیه در ۳ سال اخیر مبلغ ۱ میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان تسهیلات در قالب اقتصاد مقاومتی و حمایت از اشتغال‌زایی در شهرستان ورزقان به بخش‌های پرورش قارچ خوراکی، کشاورزی، دامداری، فرش‌بافی و پرورش زنبورعسل داده‌شده است.

مسئول بسیج سازندگی سپاه شهرستان ورزقان در ادامه توضیحات خود پیرامون ساخت خانه محروم در روستاهای مختلف برای محرومان، این‌چنین عنوان کرد: بیش از ۱۰ باب ساخت خانه محروم در روستاهای روادنق، آقابابا سنگ، مزرعه شادی، مزرعه سواره، خوئین دیزج، جاجان، دستجرد و لنبران داشتیم که جا دارد از کمیته امداد امام (ره) و بخشدار مرکزی که در این موضوع حمایت کردند تشکر کنم.

دیگر خدمات بسیج سازندگی

مهدیان در ادامه سخنان خود با اشاره به تشکیل ۱۱ صندوق قرض الحسنه و دیگر خدمات بسیج سازندگی سپاه ورزقان، اذعان داشت: در تعمیر و ساخت مساجد که تعدادی نیز در زلزله سال ۹۱ آسیب‌دیده بودند فعالیت چشمگیری داشتیم و توانستیم تعداد زیادی از مساجد را تعمیر و رنگ‌آمیزی کنیم.

وی همچنین در خصوص فعالیت‌های فرهنگی گفت: در بخش فرهنگی نیز ۴۰ مورد رنگ‌آمیزی و بهسازی دیوار مدارس محروم و توزیع کیف و کفش
در بین دانش‌آموزان شهرستان را داشتیم و همچنین بیش از ۸ مورد جهیزیه برای نوع عروس‌ها تهیه‌شده است تا بدون دغدغه به خانه بخت بروند.

مهدیان صحبت‌های خود را این‌گونه تکمیل کرد: در سال ۹۷ در برنامه‌ها و طرح‌های بسیج سازندگی شهرستان ورزقان بیش از ۲۰۰ نفر در گروه‌های جهادی حضور و شرکت داشتند و توانستند ۲۰ مورد از خانه محرومان در روستاهای مختلف را تعمیر و بازسازی کنند.

اخبار اقتصادی صنعت قارچ را در هاگ بخوانید.
امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا