اخبار عمومی و گزارش

تولیدکنندگان صنعت قارچ نیازمند توجه بیشتر

انتقال دانش و تکنولوژی کشت قارچ از استان تهران آغاز شد

تولیدکنندگان صنعت قارچ نیازمند توجه بیشتر هستند. رییس هیئت‌ مدیره انجمن صنفی و کارفرمایی پرورش‌دهندگان قارچ خوراکی ایران، گفت: قارچ هم‌اکنون به‌عنوان یک ماده کشاورزی مهم در کشور به شمار می‌رود و در زمینه صادرات نیز ارزآوری قابل‌توجهی دارد، لازم است تا بیش از همیشه به تولیدکنندگان این صنعت توجه شود.

به گزارش خبرگزاری هاگ- “محمدحسن افشار” در این خصوص، اظهار داشت: روند اضافه شدن قارچ در سبد غذایی ایرانی را می‌توان از سال‌های  دور  دانست، بااین‌حال در سال‌های اخیر، تغییر در ذائقه مردم و افزایش سطح آگاهی جامعه در خصوص فواید این محصول گیاهی نسبت به گوشت قرمز مصرف آن را چند برابر افزایش داد.

با توجه به اینکه قارچ هم‌اکنون به‌عنوان یک ماده کشاورزی مهم در کشور به شمار می‌رود و در زمینه صادرات نیز ارزآوری قابل‌توجهی دارد، لازم است تا بیش از همیشه به تولیدکنندگان این صنعت توجه شود.

روند تشکیل انجمن تولیدکنندگان قارچ از سال ۱۳۷۳ با مشارکت و همکاری ۱۴ تولیدکننده این محصول آغاز شد. مرکز تولید قارچ ایران در آن دوره استان تهران بود. انتقال دانش و تکنولوژی کشت قارچ و تولید ماشین‌آلات مربوط به آن از استان تهران آغاز شد و به دیگر استان‌ها تسری پیدا کرد.

 

 

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا