اخبار اقتصادی صنعت قارچ

قیمت خرید تضمینی گندم در سال 1402

نرخ خرید تضمینی گندم در سال جاری

شورای قیمت‌گذاری و اتخاذ سیاست‌های حمایتی محصولات اساسی کشاورزی به استناد مفاد اصلاح قانون تضمین خرید محصولات اساسی کشاورزی، نرخ خرید تضمینی گندم را در سال زراعی 1402 تصویب و برای اجرا اعلام کرد.

شورای قیمت‌گذاری متشکل از ۱۱ عضو شامل بخش خصوصی و تشکل‌های کشاورزی، کشاورزان خبره، نمایندگان وزارت اقتصاد و دارایی، سازمان برنامه و بودجه و وزارت جهاد کشاورزی، در نشستی قیمت خرید تضمینی گندم برای سال ۱۴۰۲ را تصویب و ابلاغ کرد.

بر این اساس، با تاکید بر مصوبه شماره ۰۲۰.۲۱۴۶۲ موضوع «بسته سیاست حمایت قیمتی و غیر قیمتی محصول گندم» مبنی بر قیمت خرید تضمینی گندم به مبلغ 11.500 تومان و یارانه کاشت (تأمین بخشی از هزینه‌های کود و بذر) 1.500 تومان و به منظور ارتقا و افزایش انگیزه تولید در کشاورزان، رعایت قیمت نسبی محصولات اساسی کشاورزی و تعادل‌ بخشی در الگوی تولید، جزء (۳) به ذیل بند (الف) “سیاست حمایت غیر قیمتی” مصوبه مذکور، مبلغ 2000 تومان به ازای هر کیلوگرم گندم تحویلی به عنوان «جایزه تحویل گندم» نیز پرداخت می‌شود.

بر اساس مصوبه شورای قیمت‌گذاری، قیمت نهایی گندم به ازای هر کیلوگرم با احتساب شرایط فوق  15.000 تومان مصوب شد.

منبع: پایگاه اطلاع‌ رسانی وزارت جهاد کشاورزی

تغییر نرخ خرید تضمینی گندم

تغییر نرخ خرید تضمینی گندم

علی مهقانی سرپرست معاونت بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی استان گلستان با بیان اینکه برآورد اولیه در خصوص افزایش نرخ خرید تضمینی محصولات کشاورزی از جمله گندم انجام شده است، گفت: خبرهای خوشی برای کشاورزان در راه است.

مهقانی به آخرین وضعیت افزایش نرخ خرید تضمینی محصولات کشاورزی اشاره کرد و گفت: در این خصوص برآورد اولیه انجام شده اما هنوز به طور رسمی اعلام نشده اما ما به کشاورزان نوید می‌دهیم که قیمت‌های قبلی محصولات کشاورزی به ویژه گندم دستخوش تغییرات شده و خبرهای خوشی برای کشاورزان در راه است.

پیشتر نیز معاون برنامه‌ریزی و اقتصادی وزارت جهاد کشاورزی جهش حدود 30 درصدی تولید گندم در کشور در سال زراعی پیش رورا پیش بینی کرده بود.

کلش گندم یا ساقه گندم (کاه) اصلی ترین مواد اولیه برای تولید کمپوست قارچ می باشد و قیمت آن نقش مهمی در قیمت کمپوست و به تبع آن قیمت قارچ خوراکی خواهد داشت.

کلش گندم یا کاه ماده اصلی تولید کمپوست قارچ می باشد
کلش گندم یا کاه ماده اصلی تولید کمپوست قارچ می باشد

 

منبع: وزارت جهاد کشاورزی(۲۰ فروردین ۱۴۰۲)

قیمت خرید تضمینی گندم تعیین شد

هیئت وزیران به پیشنهاد سازمان برنامه و بودجه کشور، قیمت خرید تضمینی گندم برای سال ۱۴۰۱ را مبلغ ۱۱۵ هزار ریال تعیین کرد.

از این میزان، مبلغ ۱۰۵ هزار ریال به عنوان اصل قیمت تعیین شده و ۱۰ هزار ریال به عنوان هدیه تحویل در نظر گرفته شد. پیش از این نرخ خرید تضمینی گندم 7500 تومان به ازای هر کیلوگرم بوده است.

کلش گندم از ارکان مهم مواد اولیه تهیه بستر رویش قارچ (کمپوست قارچ) می باشد که قیمت اعلانی خرید تضمینی از سوی دولت تاثیر مستقیم بر قیمت قارچ و بهای تمام شده محصول دارد.(۴ فروردین ۱۴۰۱ )

کلش گندم از ارکان مهم مواد اولیه تهیه بستر رویش قارچ (کمپوست قارچ) می باشد
کلش گندم از ارکان مهم مواد اولیه تهیه بستر رویش قارچ (کمپوست قارچ) می باشد

 

اخبار اقتصادی صنعت قارچ را در هاگ بخوانید.
5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا