اخبار عمومی و گزارش

تقویت اتاق اندیشه ورز کشاورزی گیلان

کشاورزی به دلیل سنتی بودن پاسخگوی نیاز جامعه نیست

نماینده ولی‌فقیه در گیلان در اظهارات خود با تأکید بر اهمیت مکانیزاسیون بخش کشاورزی استان، عنوان کرد: اتاق اتاق اندیشه ورز برنج، ماهی، گل و گیاه، قارچ و … به‌منظور ارتقای کشاورزی گیلان تقویت شود.

به گزارش خبرگزاری هاگ- آیت‌الله رسول فلاحتی در طی دیدار خود با مدیر و کارکنان جهاد کشاورزی شهرستان رشت با تصریح شرایط حال حاضر و دغدغه‌های بسیار در بخش کشاورزی، ادامه داد: اکنون کشاورزی به دلیل سنتی بودن پاسخگوی نیاز جامعه نیست و باید به‌طرف مکانیزاسیون حرکت کنیم.

تغییر مکانیسم سنتی

وی در ادامه سخنان خود با تأکید بر تغییر آبیاری سنتی در مزارع گیلان، افزود: اتاق اندیشه‌ورز برنج، ماهی، گل و گیاه، قارچ و … به‌منظور ارتقای کشاورزی گیلان باید تقویت شود. امام‌جمعه رشت در سخنان خود با اشاره به اتاق اندیشه ورز و اهمیت سرعت در امور، تصریح کرد: سرعت باید همراه با دقت باشد.

این نماینده ولی‌فقیه در راستای تولیدات کشاورزی، خواستار برنامه‌ریزی برای تولید برنج خشک آبی در گیلان شد و بیان کرد: دولت مجوز تولید برنج را تنها در استان‌های گیلان و مازندران صادر کرده و باید از این فرصت بهترین استفاده را ببریم.

فلاحتی ضمن بیان این مطلب که عرضه برنج باکیفیت گیلان به‌صورت فله‌ای مقرون‌به‌صرفه نیست، یادآور شد: برنج باکیفیت باید با برند سازی به بازار عرضه شود.

مشکلات موجود

نماینده ولی‌فقیه در گیلان، ازجمله مشکلات حال حاضر در حوزه اراضی کشاورزی در استان را تغییر کاربری داشته و  در همین رابطه توضیح داد: بخش اعظم زندگی مردم در سایه کشاورزی و کشاورزان است و باید تدبیری برای تغییر کاربری اراضی کشاورزی استان اندیشیده شود.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا