کارآفرینی در حوزه قارچ

تلاش بسیج سازندگی برای احیای واحدهای تولیدی استان خراسان

سال ۱۳۸۳ فعالیت خود در تولید و پرورش قارچ های خوراکی را آغاز کردم

تلاش بسیج سازندگی برای احیای واحدهای تولیدی استان خراسان، بر اساس گفته‌های یکی از کارآفرینان فعال در حوزه تولید و پرورش قارچ‌های خوراکی: سازمان بسیج سازندگی با حمایت از واحدهای کوچک، خرید مواد اولیه باکیفیت و همچنین ارائه آموزش‌های لازم به توانمندی و ایجاد شبکه بین واحدها کمک می‌کند تا این واحدها همیشه بازار را در اختیار داشته باشند.

مکرم زاهد، به‌عنوان کارآفرینی که از دیرباز در این حوزه فعالیت می‌کند، اظهار داشت: از سال ۱۳۸۳ فعالیت خود را درزمینه تولید و پرورش قارچ های خوراکی و با دو سالن تولید آغاز کردم که هم‌اکنون به ۹ سالن افزایش‌یافته است. ۴ نفر به‌طور مستقیم و ۵ نفر هم غیرمستقیم در این کارگاه فعالیت می‌کنند.

این پرورش‌دهنده قارچ خوراکی در ادامه سخنان خود اضافه کرد: ابتدا مدتی در واحدهای تولیدی استان خراسان برای کسب تجربه فعالیت کردم و پس‌ازآن به‌صورت شخصی و با سرمایه اندک یک واحد تولیدی را احداث نمودم. به‌تدریج با حمایت بسیج سازندگی کار را ادامه دادم و از سال ۱۳۹۲ از سوی بسیج سازندگی به‌عنوان مشاور و کارآفرین درزمینه قارچ خوراکی به تولیدکنندگان این حوزه کمک می‌کردم.

حمایت‌های بسیج سازندگی

این کارآفرین و فعال صنعتی در خصوص حمایت‌های انجام‌شده تصریح کرد: تلاش بسیج سازندگی افراد مستعد و کارآفرین را شناسایی کرده و با خوشه سازی و ایجاد یک شبکه تولید باکیفیت و فروش و بازاریابی از این افراد حمایت می‌کند. این حمایت بسیج باعث شد ما یک کارگاه کوچک را راه‌اندازی کنیم.

مکرم زاهد صحبت‌های خود را بابیان اینکه آسیب‌پذیری واحدهای تولیدی کوچک ازنظر قیمت و تولید، نسبت به واحدهای بزرگ بیشتر است به‌پایان برد و خاطرنشان کرد: سازمان بسیج سازندگی با حمایت از واحدهای کوچک، خرید مواد اولیه باکیفیت و همچنین ارائه آموزش‌های لازم به توانمندی و ایجاد شبکه بین واحدها کمک می‌کند تا این واحدها همیشه بازار را در اختیار داشته باشند.

اخبار کارآفرینی در حوزه قارچ را با هاگ دنبال کنید.
امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا