اخبار اقتصادی صنعت قارچ

تنظیم بازار ویژگی بارز تولیدات گلخانه‌ای

کشت و تولید انواع محصولات کشاورزی گلخانه‌ای در جهان به‌سرعت رو به افزایش است

تنظیم بازار ویژگی بارز تولیدات گلخانه‌ای، غلامرضا تقوی، مدیرکل دفتر امور گلخانه، گیاهان دارویی و قارچ خوراکی وزارت جهاد کشاورزی عنوان کرد: تنظیم بازار یکی از ویژگی‌ها و ظرفیت‌های مهم تولیدات گلخانه‌ای در هر کشوری است.

به گزارش خبرگزاری هاگ- غلامرضا تقوی، مدیرکل دفتر امور گلخانه، گیاهان دارویی و قارچ خوراکی وزارت جهاد کشاورزی، در توضیحات بیشتر خود ضمن اشاره به اهمیت و  الزام کشت‌های گلخانه‌ای، اضافه کرد: کشت و تولید انواع محصولات کشاورزی به‌صورت گلخانه‌ای در جهان به‌سرعت رو به افزایش است.

شرایط کشور در عرصه تولیدات گلخانه

وی همچنین در ادامه سخنان خود در خصوص فعالیت‌های انجام‌شده، گفت: خوشبختانه ایران نیز از این قافله عقب نمانده و با اقدامات و برنامه‌ریزی صورت گرفته امروز بخش قابل‌توجهی از محصولات کشاورزی در کشور به‌صورت گلخانه‌ای تولید و حتی صادر می‌شود.

مدیرکل دفتر امور گلخانه، گیاهان دارویی و قارچ خوراکی وزارت جهاد کشاورزی از مزایای این صنعت بیشتر گفت: بی‌گمان با استفاده از گلخانه می‌توان محصول تازه و مرغوب را خارج از فصل پرورش و باقیمت خوب به بازار مصرف عرضه کرد.

این مقام مسئول همچنین خاطرنشان کرد: عدم وابستگی تولید به شرایط محیطی و امکان بازاریابی مناسب و تنظیم برنامه کشت مطابق با نیاز بازار ازجمله مزیت‌های مهم کشت گلخانه‌ای است.

پتانسیل‌های محصولات گلخانه‌ای برای صادرات

تقوی در رابطه با پتانسیل‌های موجود برای صادرات، گفت: هم‌اکنون خیلی از محصولات گلخانه‌ای کشور قابلیت صادراتی دارند چراکه کیفیت تولیدات در این حوزه همواره رو به افزایش است. وی همچنین ادامه داد: امکان تولید انبوه محصولات کشاورزی و درعین‌حال تولیدات سالم و سالم‌تر امروز در محیط‌های گلخانه‌ای کشور به خوبی فراهم است.

مدیرکل دفتر امور گلخانه، گیاهان دارویی و قارچ خوراکی وزارت جهاد کشاورزی ضمن تأکید بر کیفیت محصولات تولیدی، افزود: تولید محصولات کشاورزی باید مبتنی بر قیمت مناسب و کیفیت بالا باشد.

وی در پایان سخنان خود ویژگی بارز تولیدات گلخانه‌ای این نکته را یادآور شد: محصولات دارای قابلیت صادراتی باید از ویژگی‌های مهمی از قبیل تولید مستمر و انبوه در طول سال، قیمت مناسب و کیفیت بالا برخوردار باشند.

اخبار اقتصادی صنعت قارچ را در هاگ بخوانید.
5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا