خواص قارچ ، فواید و ارزش غذایی انواع قارچ ها

تنظیم قند خون با قارچ و شیر

به نظر شما شیر و قارچ چه خصوصیات مشترکی می‌توانند داشته باشند؟! شیر و قارچ هر دو می‌توانند در تنظیم قند خون به بدن کمک کنند. این ویژگی مهمی است که پژوهندگان برای پیشگیری و کنترل دیابت نوع دوم پیشنهاد می‌کنند.

حمایت از باکتری‌ها درون روده

به گزارش خبرگزاری هاگ- متخصصان علوم پزشکی در آخرین دستاوردهای خود در دانشگاه ایالتی پنسیلوانیای آمریکا دریافته‌اند که قارچ نوعی مواد پروبیوتیک دارد و این مواد از باکتری‌های درون روده حمایت می‌کنند.

در ابتدا این متخصصان اثر قارچ در تولید گلوکز را در بدن موش مورد مطالعه قرار دادند. آنها در آزمایشی روی موش‌ها مشاهده کردند که مصرف قارچ سفید (قارچ دکمه ای) سبب رشد باکتری‌های خاصی در روده می‌شود. این باکتری‌ها بر تولید گلوکز در روده تأثیر می‌گذارند و به همین دلیل است که این متخصصان معتقدند قارچ روی انسان و به‌ویژه برای افراد مبتلابه دیابت بسیار مناسب است.

صبحانه با شیر

دقت داشته باشید تنها قارچ سفید نیست که سبب رشد باکتری‌هایی خاص در روده می‌شود. در همین رابطه محققان دانشگاه گولف و تورنتو در کانادا به‌تازگی متوجه شده‌اند که شیر نیز بر تنظیم سطح قند خون در بدن تأثیری مثبت دارد زیراکسانی که در وعده صبحانه خود شیر می‌نوشند، سطح قند خون خود را در طول روز پایین نگاه می‌دارند.

نتایج تحقیقات حاکی از این است که پروتئین‌های خاصی در شیر سبب آزاد شدن بعضی هورمون‌ها در روده می‌شوند که کارشان تأخیر در هضم غذاست و همچنین سبب افزایش احساس سیری در انسان می‌شوند.

دکتر داگلاس گاف، نویسنده نتایج این مطالعات در این خصوص این‌گونه نوشته است: این تحقیق نشان می‌دهد که نوشیدن شیر هنگام صبحانه برای تأخیر در هضم کربوهیدرات‌ها از اهمیت بالایی برخوردار است و به کاهش سطح قند خون نیز کمک می‌کند.

وعده مهم و باارزش صبحانه

دکتر داگلاس گاف در ادامه در خصوص اهمیت صبحانه در وعده‌های غذایی می‌گوید: محققان همواره بر اهمیت صبحانه برای زندگی سالم تأکید کرده‌اند و این تحقیق نیز نشان می‌دهد که مصرف شیر در وعده غذایی صبحانه برای بدن بسیار حائز اهمیت است.

برای آگاهی از خواص قارچ، هاگ را دنبال کنید.
5/5 - (3 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا