حوادث صنعت قارچ

تهیه قارچ جنگلی جان بانوی سالمند رودباری را گرفت!

قارچ های خودرو را نچینید!

به گزارش هاگ، رئیس جمعیت هلال احمر رودبار از پیدا شدن پیکر بانوی سالمندی که برای تهیه قارچ جنگلی به ارتفاعات این شهرستان رفته بود، خبر داد.

مهدی احدی گفت: پیکر زن روستایی که برای تهیه قارچ جنگلی به ارتفاعات روستای هرکیان قدیم در سیاهرود رودبار رفته بود، پیدا شده است.

او افزود: مینا شیرزاد بانوی ۷۰ ساله ساکن روستای اسکولک رودبار که روز پنجشنبه (۲۹ مهر ماه) به اتفاق یکی از روستاییان برای برداشت قارچ جنگلی به جنگل‌های منطقه رشته رود و سلانسر رفته بود در مسیر برگشت مفقود شده بود.

به گفته رئیس جمعیت هلال احمر رودبار، یکی از بانوان راه خانه را پیدا کرده و بازگشته بود، اما پیکر این بانوی سالمند پس از ۳ روز در ارتفاعات سیاهرود پیدا شد.

احدی تصریح کرد: پیکر بانوی فوت شده برای کالبد شکافی در اختیار مراجع ذیصلاح قرار داده شد.

جنگل‌های شمال ایران با داشتن شرایط اقلیمی و خاکی متفاوت موجب رویش انواع قارچ‌ها شده است. بیش از ۱۰۰۰ گونه قارچ قابل رویت با چشم در این جنگل‌ها پراکنش دارد که تشخیص قارچ‌های خوراکی، سمی و دارویی باید در آزمایشگاه قارچ‌شناسی انجام شود.

دقت کنید که قارچ جنگلی فقط باید توسط افراد متخصص چیده شود و گرنه به دلیل شباهت زیاد قارچهای خوراکی و سمی به هم ممکن است خطر مسمویت و حتی فوت افراد را تهدید کند.

منبع: باشگاه خبرگزاران جوان

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا