غذای ایرانی با قارچ

آموزش آشپزی : ته چین قارچ و بادمجون

آشپزی با قارچ : طرز تهیه ته چین قارچ و بادمجان (غذای گیاهی)

در ادامه سری مقالات آموزش آشپزی با قارچ مجله هاگ ، این بار به سراغ یک غذای ایرانی اصیل و پرطرفدار رفته ایم. غذایی که برای آموزش امروز در نظر گرفته ایم ته چین قارچ و بادمجان می باشد. ته چین یک غذای برنجی است که در بعضی مواقع به عنوان پیش غذا نیز استفاده می شودو از ترکیب لایه لایه مواد غذایی و برنج به همراه زعفران و تخم مرغ و ماست درست می شود. البته در بعضی مواقع به عنوان ته دیگ برای بعضی برنج ها هم قرار داده می شود.همچنین در این غذا گوشت بکار نرفته و از این رو یکغذای گیاهی محسوب شده  برای افراد گیاهخوار نیز بسیار مناسب است. در ادامه با طرز تهیه ته چین قارچ و بادمجان خوشمزه با ما همراه باشید.

مواد لازم:
  1. برنج: 3 پیمانه
  2. پیاز: 1/2 پیمانه (سرخ‌شده)
  3. قارچ: 150 گرم (حدود 12 عدد کوچک خُرد و تفت داده شده)
  4. زرده تخم‌مرغ3 عدد
  5. بادمجان: 3 عدد متوسط
  6. ماست: 1 پیمانه
  7. روغن:1/2 پیمانه
  8. نمک و فلفل: به مقدار لازم

 

طرز تهیه:

ابتدا برنج را آبکش می‌کنیم. زرده‌ های تخم‌ مرغ را با مقداری نمک و کمی زعفران دم‌کرده، به ماست اضافه می‌کنیم. سپس 3 قاشق غذاخوری روغن را اضافه می‌کنیمحدوداً یک سوم از برنج آبکش شده را در مایع ته‌ چین ریخته. ته قابلمه تفلون را چرب می‌کنیم  از مایع ته‌چین آماده‌شده کف آن می‌ریزیم، مواد ریخته شده را صاف می‌کنیم سپس بادمجان سرخ‌ شده را روی قسمت زعفرانی قرار می‌دهیم، بعد دوباره مقداری برنج سفیدروی قارچ سرخ‌شده باک می آب‌لیمو ریخته، روی آن قارچ پیاز سرخ‌کرده ریخته و در آخر بقیه برنج سفید را ریخته و صاف می‌کنیم و فشار می‌دهیم.

قابلمه را روی گاز با شعله زیاد قرار می‌دهیم، هنگامی‌که صدای روغن به گوش رسید شعله را کم کرده، یک شعله‌ پخش‌کن می‌گذاریم تا به مدت 40 دقیقه دم بکشد. پس‌ از اینکه کاملاً پخت، روی ته چین قارچ را با پیاز سرخ‌ کرده، زعفران و زرشک سرخ‌ شده تزئین می‌کنیم.

نوش جان

امیدواریم که از طبخ و میل کردن این غذای ایرانی خوشمزه در کنار عزیزان لذت ببرید. لطفا نظرات ارزشمند خود را در باب مقالات آموزش آشپزی با قارچ ، با ما در میان بگذارید.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا