غذای ایرانی با قارچ

آموزش آشپزی : ته‌ چین گوجه‌ فرنگی با قارچ

آشپزی با قارچ : دستور پخت ته چین گوجه فرنگی با قارچ

در ادامه سری مقالات آموزش آشپزی با قارچ مجله هاگ ، این بار به سراغ یک غذای ایرانی اصیل و پرطرفدار رفته ایم. غذایی که برای آموزش امروز در نظر گرفته ایم ته چین گوجه فرنگی با قارچ می باشد.ته چین یک غذای برنجی است که در بعضی مواقع به عنوان پیش غذا نیز استفاده می شودو از ترکیب لایه لایه مواد غذایی و برنج به همراه زعفران و تخم مرغ و ماست درست می شود. در ادامه با طرز تهیه ته چین گوجه فرنگی خوشمزه با ما همراه باشید.

 

مواد لازم:

  1. برنج: 750 گرم (5 پیمانه)
  2. کره: 60 گرم
  3. سینه مرغ خلالی خرد کرده: 500 گرم
  4. قرص عصاره مرغ: 1 عدد
  5. ادویه کاری: 1 ق چ
  6. قارچ ورقه ای خرد کرده: 400 گرم
  7. ماست چکیده: 200 گرم
  8. زعفران آب کرده: 4 ق چ
  9. روغن مایع: 150 میلی لیتر (حدود دو سوم پیمانه)
  10. نمک و فلفل: به میزان لازم
  11. زرده تخم مرغ: 4 عدد
  12. فیله گوجه فرنگی رنده کرده: 7 الی 8 عدد

 

طرز تهیه:

برنج در قابلمه‌ حاوی آب و نمک پخته شود و آبکشی کنید. نیمی از کره را در تابه‌ مناسبی بریزید و روی حرارت ملایم‌ قرار دهید. آنگاه سینه‌ مرغ، قرص عصاره‌ مرغ و ادویه کاری را بیفزایید و تفت دهید تا مرغ، طلائی رنگ شود.

حالا قارچ را بیفزایید و حرارت را زیاد کنید تا قارچ نرم شود. سپس تابه را از روی حرارت بردارید. اکنون ماست، زعفران، روغن، نمک، فلفل و زرده‌ تخم‌مرغ ها را در کاسه‌ مناسبی بریزید و با همزن دستی هم بزنید تا مایه‌ صاف و یکدستی حاصل شود.

آنگاه برنج پخته را به این مخلوط بی بیفزایید و هم بزنید. اینک کف ظرف نسوز را با کره چرب کنید و ۱/۴ از مخلوط برنج را در آن بریزید و با پشت قاشق صاف کنید. حالا قدری از مایه مرغ و قارچ روی برنج بریزید و روی آن را با اندکی از مخلوط برنج بپوشانید. سپس روی آن گوجه‌فرنگی بدهید و به همین ترتیب لایه‌های برنج، مرغ و قارچ و گوجه‌فرنگی را تکرار کنید. به‌گونه‌ای که آخرین لایه‌ی ته‌چین، گوجه‌فرنگی باشد.

حالا باقی‌مانده کره را خردکنید و روی ته‌چین بچینید. اکنون روی ظرف را با فویل بپوشانید و چند جایش را سوراخ‌کنید تا بخار ته‌چین خارج شود.اینک ته‌چین را به مدت تقریبی یک و نیم ساعت در فر گرم کرده با دمای ۱۸۰ درجه سانتی‌گراد قرار دهید تا پخته شود و طلائی رنگ شود.

نوش جان!

امیدواریم که از طبخ و میل کردن این غذای ایرانی خوشمزه در کنار عزیزان لذت ببرید. لطفا نظرات ارزشمند خود را در باب مقالات آموزش آشپزی با قارچ ، با ما در میان بگذارید.

 

برای دیدن دستورات بیشتر غذای ایرانی با قارچ حتما هر روز سایت هاگ را چک کنید.
5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا