کارآفرینی در حوزه قارچ

توانمندسازی روستاهای کارون برای اشتغال زایی

مهارت آموزی کارکنان وظیفه نداسا

نیازسنجی و توانمندسازی روستاهای کارون برای اشتغال زایی، به گزارش خبرگزاری هاگ، به نقل از ایسنا: خوزستان مدیر آموزش فنی و حرفه‌ای شهرستان کارون با اشاره به نیازسنجی در مناطق روستایی، گفت: در روستاها پیش از ارائه آموزش‌ها نیاز اهالی روستا را شناسایی می‌کنیم و پس از آن اقدام به مهارت آموزی می‌کنیم، به عنوان مثال خیاطی، پرورش قارچ و از این قبیل حرفه‌ها استقبال می‌شود درحالی‌که از دیگر رشته‌هایی که مربوط به صنعت می‌شود، استقبال کمی می‌شود.

جعفر ناصری در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: توسعه آموزش‌های جوار کارگاهی، توسعه آموزش کارآموزی در محیط کار واقعی، توسعه آموزش‌های مشارکتی با نهادها و دستگاه‌های مختلف، آموزش نیروی‌های سرباز وظیفه سپاه پاسداران و نیروی انتظامی و توانمندسازی روستاییان با هدف ایجاد بستر اشتغال از جمله اقداماتی است که سال گذشته در شهرستان کارون صورت گرفته است.

وی با اشاره به آغاز آموزش‌های فنی و حرفه‌ای از هفته آینده، بیان کرد: رشته‌های نقشه برداری درجه یک و دو، مکانیکی ماشین آلات، مکانیکی ادوات کشاورزی، تعمیرات مکانیک در صنعت نیشکر، تعمیرات کنترل ابزار دقیق، تعمیرات برق صنعتی در نیشکر، تعمیرات برق ماشین آلات کشاورزی و راه سازی، اپراتور آزمایشگاه، اپراتور تولید شکر، خیاطی، زراعت نیشکر و پرورش قارچ از جمله مهارت‌ها و رشته هایی هستند که امسال در مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای کارون ارائه می‌شوند که همگی رایگان هستند.

نیاز سنجی مناطق روستایی

مدیر آموزش فنی و حرفه‌ای شهرستان کارون با اشاره به نیازسنجی در مناطق روستایی، بیان کرد: در روستاها پیش از ارائه آموزش‌ها نیاز اهالی روستا را شناسایی می‌کنیم، پس از آن اقدام به مهارت آموزی می‌کنیم، به عنوان مثال خیاطی، پرورش قارچ و از این قبیل حرفه‌ها استقبال می‌شود درحالی‌که از دیگر رشته‌هایی که مربوط به صنعت می‌شود، استقبال کمی می‌شود. اما در مرکز شهر همه رشته‌ها آموزش داده می‌شوند.

ناصری در خصوص توانمندسازی روستاهای کارون با اشاره به انعقاد تفاهم‌نامه با یکی از شرکت‌های نیشکر، گفت: برخی از حرفه‌های تخصصی مربوط به نیشکر مقرر شده در یکی از شرکت‌ها و در محیط کار واقعی برگزار شوند.

مهارت آموزی پرورش قارچ سربازان وظیفه
مهارت آموزی پرورش قارچ سربازان وظیفه

مهارت آموزی کارکنان وظیفه نداسا

کارکنان وظیفه منطقه یکم نیروی دریایی سپاه پاسداران در قرارگاه مهارت آموزی صاحب الزمان (عج)، آموزش کشت و پرورش قارچ و دیگر محصولات کشاورزی را با همکاری سازمان جهاد کشاورزی حوزه مربوطه، می‌بینند.

به گزارش هاگ به نقل از خبرگزاری صدا و سیمای مرکز خلیج فارس، فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران گفت: منطقه یکم نیروی دریایی سپاه با استفاده از امکانات درون پادگانی اقدام به راه اندازی کارگاه پرورش قارچ با بکارگیری و آموزش سربازان وظیفه می‌کند.
سردار عباس غلامشاهی افزود: به سربازانی که در طول خدمت سربازی دور‌ه های مهارتی را گذرانده باشند گواهینامه معتبر مهارت آموزی اعطاء می‌شود که بعد از اتمام دوره خدمت آنها برای اشتغال آنان و دریافت تسهیلات کارآفرینی می تواند مفید واقع شود.

اخبار کارآفرینی در حوزه قارچ را با هاگ پیگیری کنید.
5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا