اخبار عمومی و گزارش

توانمندسازی مددجویان با پرورش قارچ

اجرای طرح راهبری شغلی در گیلان

به گزارش هاگ، طرح راهبری شغلی در استان گیلان برای مددجویان کمیته امداد امام خمینی (ره) عملیاتی شده که در آن خانواده‌های مددجو در زمینه‌های مختلف شغلی، از ۱۹۶ کارآفرین حقیقی و حقوقی کمک گرفتند. به این ترتیب هدف توانمندسازی مددجویان با پرورش قارچ، پرورش دام سبک و سنگین، طیور، ماهی، مکانیزاسیون کشاورزی، تولید پوشاک، قالی بافی، صنایع دستی، چادر شب بافی، پرورش گل و گیاه و تولید گیاهان دارویی به دستیابی نزدیکتر شد.
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان گیلان با تاکید بر لزوم اجرای طرح راهبری شغلی در استان و ایجاد فرصتهای شغلی برای محرومین، افزود: «توانمندسازی و ایجاد اشتغال مددجویان در اولویت این نهاد است.» وی برطرف کردن نیازهای اساسی مددجویان تحت حمایت، افزایش شأن و منزلت مددجویان، کاهش نرخ بیکاری، افزایش درآمد محرومان برای کاهش فاصله طبقاتی، کمک به اقشار نیازمند، افزایش مناعت طبع خانواده‌ها و افزایش تولید ملی را از دیگر اهداف ایجاد فرصت شغلی دانست.

عباس اهرابی در جلسه بررسی طرح راهبری شغلی، با تأکید بر اینکه توانمندسازی مددجویان از اولویت‌های این نهاد و یکی از سیاست‌های محوری سال‌های اخیر کمیته امداد برای اشتغال آفرینی مددجویان بوده، بیان داشت که بسیاری از کارآفرینان و تولیدکنندگان در خانواده‌های مددجویی، در زمینه تأمین نهاده‌ها و تجهیزات و فروش محصولات خود مشکل دارند.

وی به تلاش کمیته امداد جهت فروش محصولات تولیدی مددجویان و رفع مشکلات آنها از طریق استفاده از دانش و امکانات راهبران اشاره کرد و سیاست راهبردی طرح راهبری شغلی را تشریح نمود. وی گفت در این طرح کارآفرینان طرح‌های اشتغال‌زایی خود را به کمیته امداد پیشنهاد داده و پس از بررسی، تصویب و احراز صلاحیت در هیئت ارزیابی راهبری استان، با انعقاد تفاهم‌نامه نسبت به توانمندسازی مددجویان و ایجاد اشتغال پایدار برای آنان اقدام می‌کنند. کمیته امداد نیز مددجو را به کارآفرین ارجاع می‌دهد تا با توجه به تخصص خود پس از انجام مشاوره و امکان سنجی، برای مددجو فرصت شغلی پایدار ایجاد کند.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان گیلان با اشاره به مزایای این طرح، سهولت دسترسی به مواد اولیه در زمینه تولید، ارائه خدمات آموزشی و مشاوره‌های تخصصی، دسترسی به بازار فروش، خرید تضمینی محصولات و بالا بردن راندمان کاری را از جمله کارکردهای طرح راهبری شغلی برای مددجویان جویای کار دانست.

وی، با تأکید بر اینکه کمیته امداد با تأمین نیرو، تسهیلات قرض‌الحسنه و اجرای آموزش‌های مدنظر راهبر، زمینه اجرای هرگونه طرح و پروژه را تسهیل می‌کند، تصریح کرد: راهبر هیچ‌گونه تعهد استخدامی مطابق قانون اداره کار نداشته و همچنین پرداخت اقساط تسهیلات بر عهده مددجویان و از سهم درآمدی آنها است و راهبر نیز سود خود را در تأمین تجهیزات، آموزش و یا سود نهایی تعیین می‌کند.

نقش تسهیلات در توسعه صنعت پرورش قارچ به ویژه برای کارآفرینان با سرمایه اندک و محدود بسیار حیاتی است، در مقاله

تسهیلات بانکی و نقش آن در بقاء صنایع  با اثرگذاری این نوع کمک‌های دولتی و نافعانه مردمی، در رشد و پویایی صنعت قارچ بیشتر آشنا شوید.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا