خرید و نگهداری قارچ

نگهداری قارچ خوراکی به مدت طولانی

توصیه‌هایی برای خریداران قارچ با افزایش قیمت قارچ

نگهداری قارچ خوراکی به مدت طولانی سوال بسیاری از مصرف کنندگان می‌باشد. با ما همراه باشید با آموزش نگهداری قارچ خوراکی به مدت طولانی:
به گزارش هاگ به نقل از دنیای‌ اقتصاد قارچ به‌ عنوان یکی از خوراکی‌های حاوی پروتئین، در علم اقتصاد جزو کالای جایگزین سایر خوردنی‌های پروتئینی از جمله گوشت قرمز و سفید قرار می‌گیرد.

به‌ همین‌ دلیل تحولات قیمتی آن تابع بازار کالاهای یادشده است. در حال‌حاضر بسته‌های قارچ در ۲ سایز ۲۰۰ گرمی و ۴۰۰‌ گرمی عرضه می‌شوند و به دلیل کاهش تقاضای خرید، بسته‌ بندی‌های ۸۰۰‌ گرمی به‌ ندرت در فروشگاه‌های سطح شهر به چشم می‌خورد.

افزایش قیمت قارچ باعث شده تا مصرف‌کنندگان، دقت بیشتری در استفاده از آن داشته باشند، چون دور ریختن بخشی از محصول خریداری شده به دلیل سیاه‌ شدن در یخچال برای قیمت‌های جدید، چندان عادی به‌ نظر نمی‌رسد.

برای نگهداری قارچ روش‌های مختلفی وجود دارد. اگر می‌خواهید قارچ‌های تازه‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ای که خریداری کرده‌اید را برای مدت زمان طولانی نگه‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌داری و حفظ کنید به ادامه این مطلب توجه کنید. قارچ یکی از موادی است که نگهداری‌اش به مراتب سخت‌تر از مواد غذایی دیگر است.

تابستان مدت نگهداری قارچ کمتر می‌شود

اگر قارچ‌ها را چند روز در یخچال یا به‌صورت خام در فریزر بگذارید سیاه می‌شوند. در هوای گرم تابستان مدت نگهداری قارچ از این هم کمتر می‌شود و تقریبا بعد از ۲۴ ساعت دچار بخار زدگی شدید و زردی بیش از حد می‌شود.

موارد بالا درباره قارچ صدفی نسبت به قارچ دکمه‌ای مصداق بیشتری پیدا می‌کند و این قارچ از ماندگاری کمتری برخوردار است.

برای نگهداری قارچ خوراکی به مدت طولانی ابتدا آن را در ابعاد مورد نیاز برش داده و می‌شوییم، سپس ظرف (قابلمه) محتوی آب را بر روی اجاق قرار می‌دهیم و پس از جوشیدن کمی آبلیمو به آن اضافه می‌کنیم.

قارچ‌های شسته‌ شده را که آبکش کرده‌ایم درون ظرف در حال جوشیدن می‌ریزیم و کمی آن‌ را هم می‌زنیم تا زیر و روی آن به‌ طور یکنواخت پخته شود. پس از یک دقیقه قارچ‌ها را آبکش کرده و درون آب سردی که از قبل تهیه کرده‌ایم می‌ریزیم و پس از سرد شدن مجددا آن را آبکش کرده و درون فریزر قرار می‌دهیم.

همچنین می‌توان از روش تفت‌ دادن قارچ استفاده کرد. برای این کار، ابتدا قارچ را هر اندازه و شکلی که دوست دارید خرد کنید و بعد در روغن زیتون یا روغن گردو یا کره سرخ کنید.

فقط قارچ‌ها را مقداری تفت بدهید و از پختن آنها به‌ طور کامل پرهیز کنید. سپس بگذارید قارچ‌ها سرد شوند، سپس داخل بشقاب یا ظرف شیشه‌ای بریزید.

بعد از سرد‌ شدن قارچ‌ها را به ظرف‌های کوچک‌تر مخصوص فریزر منتقل کنید. به هنگام استفاده قارچ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ها را به همان شکل در سوپ بیندازید یا اینکه دوباره آنها را در روغن یا کره تفت دهید تا آماده مصرف شوند.

 

طریقه خرید و نگهداری قارچ را از مجله خبری-آموزشی هاگ بیاموزید.
امتیاز دهید

‫2 دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا