اخبار عمومی و گزارش

توقیف خودرو حامل قارچ ترافل قاچاق در رامیان

در این عملیات یک متهم دستگیر و پس از تشکیل پرونده به مراجع قضائی معرفی شد

توقیف خودرو حامل قارچ ترافل قاچاق در رامیان صورت گرفت. سرهنگ دوم حسن شیخی جانشین فرمانده انتظامی شهرستان رامیان (توابع استان گلستان) از شناسایی و توقف یک دستگاه خودرو حامل چند کیلوگرم قارچ‌ ترافل قاچاق در این شهرستان خبر داد. به گفته وی شامگاه جمعه به دنبال کسب گزارش مردمی مبنی بر حمل و نگهداری  قارچ ترافل قاچاق در سطح شهر، موضوع به صورت ویژه در دستور کار مأموران آگاهی شهرستان قرار گرفت و عملیات برای پیدا کردن قاچاقچیان آغاز شد.

سرهنگ شیخی اضافه کرد: مأموران انتظامی به محل مورد نظر اعزام شدند و پس از هماهنگی با مرجع قضائی و کسب مجوزهای لازم، در بازرسی از خودرو بیش از 2 کیلوگرم قارچ ترافل قاچاق کشف کردند. در این عملیات یک متهم دستگیر و پس از تشکیل پرونده به مراجع قضائی معرفی شد.

گفتنی است، برداشت قارچ ترافل از جنگل‌ های هیرکانی سبب از بین رفتن بذرها و نهال‌های کوچک و آسیب به ریشه درختان، برهم خوردن نظم خاک جنگل و سُست شدن و فرسایش آن و در نهایت خشک شدن درختان می‌شود؛ از این رو برداشت این قارچ از سال پیش غیرقانونی اعلام شده و با متخلفان برخورد قانونی می شود.

قارچ ترافل قاچاق توقیف خودرو حامل قارچ ترافل قاچاق در رامیان
توقیف خودرو حامل قارچ ترافل قاچاق در رامیان

قارچ ترافل یا دنبلان کوهی نوعی قارچ غده ای شکل زیرزمینی است که معمولا در عمق ۳۰ سانتیمتری زمین و اغلب در مجاورت ریشه گیاهان به خصوص درخت بلوط رشد می‌کند و دارای خواص دارویی و تغذیه‌ای زیادی است و به سبب کمیابی دارای قیمت بالایی مخصوصا در خارج از ایران می باشد.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا