اخبار عمومی و گزارش

کشف قارچ ترافل قاچاق

اخبار مربوط به کشف و ضبط قارچ دنبلان قاچاق در کشور

کشف و ضبط قارچ ترافل در شهرستان سوادکوه

ماموران منابع طبیعی شهرستان سوادکوه مقادیری قارچ ترافل قاچاق که بصورت غیرقانونی برداشت شده بود را از متخلفین کشف و ضبط کردند.

روابط عمومی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مازندران اعلام کرد: فرمانده یگان حفاظت شهرستان و نیرو‌های حفاظتی شرکت چوب و کاغذ، با همکاری هم توانستند مقادیری قارچ دنبلان را از متخلفین ضبط نمایند.

در این عملیات چند متهم دستگیر و مقادیری دنبلان کوهی قاچاق کشف و ضبط گردید. متهمین بازداشت شده پس از تشکیل پرونده و صورتجلسه، با هماهنگی بعمل آمده با دادستان محترم دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان سوادکوه، برای رسیدگی به جرایم خود به مراجع قضایی معرفی شدند.

دستگیری قاچاقچیان قارچ ترافل

شهروندان هوشیار باشند چرا که باجمع آوری این گونه قارچ به جنگل‌های هیرکانی با قدمت چند میلیون ساله، خسارت‌های غیرقابل جبرانی وارد خواهد شد. طبق قانون خروج و بهره برداری هرگونه محمولات اصلی و فرعی از جنگل‌ها ممنوع است و در صورت مواجه شدن با چنین افرادی، موارد را به سامانه 1504 یا 139 اطلاع دهند.

1403/01/06

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان


1402/09/20

کشف قارچ ترافل قاچاق در علی آباد

سید مهدی کوچک رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان علی آباد کتول (استان گلستان)، از کشف بیش از 3 کیلوگرم قارچ ترافل (دنبلان) از یک متخلف در این شهرستان خبر داد.

وی اظهارکرد: نیروهای اجرایی شهرستان علی آباد کتول در پی گشت و کنترل منطقه دهنه زرین گل، یک متخلف را که با خود حدوداً 3 کیلو قارچ ترافل، که بصورت غیر قانونی از جنگل های منطقه برداشت شده بود و سه توله سگ شکاری را نیز حمل می کرد، دستگیر کردند. وی از سگ ها برای یافتن محل قارچ دنبلان کوهی استفاده میکرده است.

ایشان افزود: پس از دستگیری، صورتجلسه کردن قارچ های ضبط شده و تکمیل پرونده متهم برای سیر مراحل قانونی تحویل کلانتری شهرستان علی آباد گردید تا جهت رسیدگی به پرونده اش به دادسرا اعزام شود.

منبع: فارس


1402/05/16

جریمه 23 میلیارد ریالی قاچاقچی قارچ ترافل

تقی حسام مدیرکل تعزیرات حکومتی استان گلستان از محکومیت 23 میلیارد ریالی قاچاقچی قارچ ترافل خبر داد.

وی اظهار کرد: پرونده قاچاق 235 کیلوگرم قارچ ترافل (قارچ دنبلان) قاچاق به شعبه اول اداره مبارزه با قاچاق کالا و ارز شهرستان کردکوی ارسال شد.

جریمه قاچاقچی قارچ ترافل

وی با اشاره به اینکه حمل چوب و سایر ملزومات جنگلی بدون داشتن پروانه از منابع طبیعی ممنوع است، افزود: شعبه رسیدگی کننده پس از بررسی پرونده و دریافت اظهارات، متهم را به پرداخت 23 میلیارد و 400 میلیون ریال، جریمه محکوم کرد!

حسام گفت: اداره منابع طبیعی شهرستان بندرگز، این محموله را از یک خودرو کشف و ضبط و پس از صورت جلسه، پرونده آن را به تعزیرات حکومتی ارسال کرد.

منبع: خبرگزاری مهر


1402/05/15

کشف 64 کیلوگرم قارچ دنبلان قاچاق در مینودشت

یعقوب قزل سفلی جانشین فرمانده انتظامی شهرستان مینودشت از توقیف یک خودروی حامل قارچ ترافل قاچاق و کشف مقدار 64 کیلوگرم قارچ دنبلان قاچاق توسط مامورین انتظامی خبر داد.

کشف قارچ ترافل قاچاق

وی اظهارکرد: بدنبال اطلاع واصله مبنی بر حمل ترافل قاچاق در یک خودرو، موضوع در دستور کار ماموران انتظامی قرار گرفت.

وی افزود: ماموران انتظامی به محل اعزام و پس از هماهنگی با مرجع قضائی و گرفتن حکم بازرسی، اقدام به تفتیش خودروی مورد نظر نمودند. در بازرسی مقدار بیش از 64 کیلوگرم ترافل کشف شد.

ایشان با بیان اینکه ارزش محموله کشف شده ۷۰۰ میلیون ریال برآورد شده است، خاطرنشان‌کرد: در این عملیات یک دستگاه خودرو توقیف و یک متهم دستگیر که پس از تشکیل پرونده، به مراجع قضائی معرفی شد.

منبع: فارس


1402/03/28

کشف 3 کیلوگرم قارچ کمیاب در نکا

سرهنگ قاسم عزیزی فرمانده انتظامی شهرستان نکا از کشف 3 کیلوگرم ترافل قاچاق به ارزش بیش از 60 میلیون ریال، در جنگل کلت خبر داد.

به گفته وی ماموران انتظامی حین اجرای گشت کنترلی، به یک خودرو مظنون شدند و آن را متوقف کردند. در بازرسی به عمل آمده، ماموران بیش از 3 کیلوگرم قارچ دنبلان کوهی کشف کردند.

ایشان در پایان با بیان اینکه ترافل‌های مکشوفه تحویل اداره منابع طبیعی شد، گفت: در این عملیات متهم دستگیر و پس از صورتجلسه به مرجع قضائی معرفی شد.

وی با اشاره به این که برابر اعلام کارشناسان، ارزش تقریبی کالای مکشوفه ۶۰ میلیون ریال برآورد شده، گفت: پلیس با حضور فعال در راستای برقراری امنیت مردم از هیچ تلاشی فروگذار نخواهد کرد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان


1402/03/09

کشف 140 کیلوگرم ترافل قاچاق در آزادشهر

بهزاد نجفی سرپرست اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان آزادشهر از از کشف یک محموله 140 کیلوگرمی قارچ ترافل قاچاق در تیل آباد خبر داد.

به گفته وی، روز گذشته نیروهای حفاظتی منابع طبیعی و نیروی انتظامی آزادشهر در ایست بازرسی تیل آباد به یک پژو 206 مشکوک شده و آن را متوقف کردند. پس از بازرسی های به عمل آمده بیش از 140 کیلوگرم قارچ ترافل از این خودرو کشف شد و پس از صورتجلسه، راننده بازداشت شد.

کشف 140 کیلوگرم قارچ ترافل قاچاق

با توجه به اینکه برداشت قارچ ترافل و محصولات جنگلی ممنوع بوده و مصداق قاچاق می باشد، برای راننده خودرو پرونده تشکیل و به مراجع قضایی معرفی گردید.


1402/03/06

کشف 200 کیلوگرم ترافل قاچاق در بندر گز

سرهنگ مهدی مهدوی نیا فرمانده انتظامی شهرستان بندر گز، از کشف بیش از 200 کیلوگرم قارچ دنبلان قاچاق در این شهرستان خبر داد.

کشف قارچ ترافل قاچاق

به گفته وی مأموران پلیس آگاهی حین گشت زنی در سطح حوزه به یک دستگاه خودرو پژو 405 مشکوک و آن را متوقف کردند. در بازرسی به عمل آمده مأموران موفق شدند بیش از 200 کیلوگرم قارچ ترافل کشف کنند که برابر اعلام کارشناسان ارزش آن حدود 6 میلیارد ریال است.

پس از صورتجلسه، راننده خودرو دستگیر و پس از تشکیل پرونده به مراجع قضائی معرفی گردید.


1402/02/10

کشف بیش از 4/5 میلیارد ریال قارچ ترافل قاچاق

سرهنگ علی اکبر بای فرمانده انتظامی شهرستان مینودشت خبر از کشف بیش از 237 کیلوگرم قارچ ترافل قاچاق در این شهرستان داد.

به گفته وی مأموران انتظامی مینودشت با اشراف و رصد اطلاعاتی موفق به شناسایی محل نگهداری قارچ ترافل قاچاق شدند.

ایشان افزود: پس از کسب مجوز قانونی و در بازرسی از منزل متهم بیش از ۲۳۷ کیلوگرم قارچ ترافل قاچاق کشف و یک نفر هم دستگیر شد.

بای بیان کرد: برابر اعلام کارشناسان ارزش ترافل های کشف شده بیش از 450 میلیون تومان برآورد شده است.

کشف بیش از 237 کیلوگرم قارچ ترافل قاچاق در شهرستان مینودشت

گفتنی است، محدوده زیستگاهی قارچ ترافل یا در زبان بومی ها دنبلان کوهی، واقع در جنگل های هیرکانی و در حوزه شرق استان گلستان به ویژه شهرستان گالیکش است البته در مناطقی از مینودشت، علی آباد کتول و گرگان نیز رویش این قارچ گزارش شده است.

منبع: مهر


1402/02/06

کشف 92 کیلوگرم قارچ کمیاب قاچاق

محمد صادق بشکوفه رئیس منابع طبیعی شهرستان کلاله از توابع استان گلستان از کشف ۹۲ کیلوگرم قارچ ترافل قاچاق در این شهرستان خبر داد. به گفته وی شامگاه دیروز با تلاش نیرو‌های حفاظت منابع طبیعی  با حکم قضایی بیش از 92 کیلوگرم قارچ دنبلان کوهی از قاچاقچیان کشف و ضبط شد.

در پی این عملیات 2 نفر از عوامل قاچاق قارچ ترافل، دستگیر و پس از تشکیل پرونده به مرجع قضایی معرفی شدند.

کشف 92 کیلوگرم قارچ ترافل قاچاق در کلاله

وی افزود: طبق ماده ۲۵ مکرر قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز، حمل، عرضه، خرید، فروش، نگهداری، اقدام برای خروج و یا خارج کردن چوب، هیزم یا زغال حاصل از درختان جنگلی مطلقاً و ارتکاب این اعمال در مورد سایر محصولات و فرآورده‌ها یا مصنوعات منابع طبیعی اعم از جانوری و گیاهی به قصد تجاری، بدون تحصیل پروانه از مرجع ذی صلاح ممنوع است و مرتکب علاوه بر ضبط کالا‌های مزبور و آلات و ادوات مورد استفاده مشمول مجازات‌ها و احکام مقرر برای قاچاق کالای مجاز مشروط می‌شود.


1402/01/27

کشف محموله میلیاردی قارچ ترافل

سردار محمدسعید فاضل دادگر فرمانده انتظامی استان گلستان از کشف محموله قارچ ترافل در شهرستان گنبدکاووس خبر داد و ارزش آن را بیش از ۱۰ میلیارد ریال بیان نمود.

ایشان در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: مأموران انتظامی حین گشت زنی به یک دستگاه خودروی پژو مشکوک شدند و آن را متوقف کردند و در بازرسی، موفق شدند بیش از ۱۴۰ کیلو قارچ ترافل قاچاق کشف کنند.

دراین رابطه راننده خودرو و یک سرنشین دیگر دستگیر و پس از تشکیل پرونده تحویل مراجع قضایی گردیدند که در این خصوص برابر اعلام کارشناسان ارزش این مقدار قارچ ترافل قاچاق بالغ بر ۱۰ میلیارد ریال است.

منبع: مهر


1402/01/10

کشف ۲۲۶ کیلوگرم قارچ ترافل قاچاق

بازداشت 2 قاچاقچی قارچ ترافل در مینودشت توسط فرمانده انتظامی این شهرستان انجام و 226 کیلوگرم قارچ ترافل قاچاق کشف شد.

سرهنگ علی اکبر بای فرمانده نیروی انتظامی شهرستان مینودشت، اظهار کرد: به دنبال کسب اطلاعات واصله مبنی بر حمل قارچ ترافل (truffle) قاچاق در دو خودرو، موضوع به سرعت در دستور کار مأموران انتظامی قرار گرفت.

ایشان افزود: مأموران انتظامی به محل مورد نظر اعزام و پس از هماهنگی با مرجع قضائی، در بازرسی از خودروها مقدار ۲۲۶ کیلوگرم قارچ ترافل کشف کردند. بازداشت 2 قاچاقچی قارچ ترافل انجام شد و به مراجع قضائی معرفی شدند.

قارچ دنبلان قاچاق


1401/02/12

کشف قارچ دنبلان قاچاق در کردستان

فرمانده انتظامی کردستان از کشف قارچ‌های ترافل قاچاق به ارزش ۱۲ میلیارد ریال در شهرستان دیواندره خبر داد.

به گزارش هاگ به نقل از جامعه ۲۴- سردار علی آزادی در تشریح این خبر اظهار داشت: مأموران انتظامی با اشراف اطلاعاتی و کنترل خودرو‌های عبوری به یک دستگاه خودرو نیسان مشکوک و آن را متوقف کردند.

وی افزود: ماموران پس از هماهنگی با مراجع قضائی در بازرسی از این خودرو ۶۰۰ کیلو قارچ ترافل قاچاق کشف کردند که برابر اعلام کارشناسان ارزش آن ۱۲ میلیارد ریال است.

فرمانده انتظامی استان کردستان تصریح کرد: در این عملیات یک متهم دستگیر و به مراجع قانونی معرفی شد.


1401/01/31

کشف قارچ دنبلان کوهی غیرقانونی در بیجار

سرهنگ شهریار قربانی فرمانده انتظامی شهرستان بیجار گفت: ۴۸۶ کیلو قارچ ترافل قاچاق از یک دستگاه پراید، توسط ماموران کشف شد. ایشان افزود: ماموران انتظامی هنگام گشت زنی و کنترل خودرو های عبوری به این خودروی پراید مشکوک و پس از هماهنگی با مراجع قضایی در بازرسی از این خودرو قارچ ترافل قاچاق به ارزش ۱۰ میلیارد ریال کشف کردند.

منبع: صدا و سیما


1401/01/27

کشف ۵۷۰ کیلوگرم قارچ دنبلان قاچاق در آزادشهر + گزارش ویدیویی

سردار سعید دادگر فرمانده انتظامی استان گلستان از کشف ۵۷۰ کیلوگرم قارچ دنبلان قاچاق در شهرستان آزادشهر خبر داد. وی تشریح کرد: ماموران انتظامی در ایست بازرسی معبر تیل آباد هنگام کنترل خودرو‌ های عبوری به یک نیسان که از مینودشت عازم تهران بود، مشکوک شده و آن را متوقف کردند تا مورد بازرسی قرار دهند. در بازرسی انجام شده از این خودرو، حدود ۵۷۰ کیلوگرم قارچ ترافل قاچاق به ارزش حداقل 800 میلیون تومان کشف و ضبط شد.

 

ایشان افزود: در این راستا دو نفر دستگیر شده اند که پس از تشکیل پرونده در اختیار محاکم قضایی قرار خواهند گرفت.



1400/02/22

کشف ترافل قاچاق در بندر گز

کشف ترافل قاچاق در بندر گز، به گزارش هاگ، به نقل از خبرنگار مهر سرهنگ مهدی مهدوی نیا بعد از ظهر شنبه در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: مأموران کلانتری ۱۱ شهرستان حین گشت زنی به یک دستگاه خودرو سمند مشکوک و آن را متوقف کردند.

فرمانده انتظامی بندرگز افزود: در بازرسی از خودرو، ۲۵۰ کیلوگرم قارچ ترافل قاچاق کشف شد که برابر اعلام کارشناسان ارزش آن یک میلیارد و ۲۵۰ میلیون ریال است.

وی با اشاره به دستگیری یک متهم و معرفی وی به مراجع قضائی، گفت: برخورد با قاچاقچیان کالا و مخلان امنیت اقتصادی همواره از مطالبات مردم و مسئولان بوده لذا پلیس در این راستا با تمام توان تلاش خواهد کرد.


1399/01/24

توقیف محموله میلیاردی قارچ ترافل قاچاق

فرمانده انتظامی گنبدکاووس از توقیف محموله میلیاردی قارچ ترافل قاچاق در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ محمود علی‌فر اظهار کرد: مأموران پلیس آگاهی، حین گشتزنی، به یک دستگاه اتوبوس مشکوک و آن را متوقف کردند. وی تصریح کرد: در بازرسی از خودرو، مأموران موفق شدند ۶۰۰ کیلو قارچ ترافل قاچاق را کشف، و پس از صورتجلسه به مراجع ذیصلاح تحویل دهند.

ایشان خاطرنشان کرد: برابر اعلام کارشناسان ارزش این مقدار ترافل قاچاق کشف شده 3 میلیارد ریال است.


تازه ترین اخبار عمومی و گزارشات مرتبط با قارچ کشور را در مجله خبری-آموزشی هاگ بخوانید.
5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا