جهاد کشاورزی

توليد قارچ در چهارمحال و بختياری

سال گذشته با مشارکت ۴۰ میلیارد ریالی بنیاد برکت، برای افزایش ۲۰ درصد قارچ تولیدی استان ۲۹ میلیارد ریال تسهیلات پرداخت شد

توليد قارچ در چهارمحال و بختياری، رییس سازمان جهاد کشاورزی استان چهارمحال و بختیاری با اشاره به اشتغال ۷۵۰ نفر درزمینه تولید قارچ استان، اعلام کرد: از این تعداد ۱۵۰ نفر در مشاغل خانگی و ۶۰۰ نفر نیز در واحدهای صنعتی مشغول به‌کار هستند.

ذبیح‌الله غریب در ادامه سخنان خود اضافه کرد: سال گذشته با مشارکت ۴۰ میلیارد ریالی بنیاد برکت، برای افزایش ۲۰ درصد قارچ تولیدی استان ۲۹ میلیارد ریال تسهیلات پرداخت شد.

سیاست‌های وزارت جهاد کشاورزی

این مقام مسئول در چهارمحال و بختیاری در توضیحات خود، توسعه کشت‌های متراکم، گلخانه‌ای و توليد قارچ در چهارمحال و بختياری را از سیاست‌های وزارت جهاد کشاورزی دانست.

 

فعالیت‌های استان

غریب با اشاره به میزان فعالیت‌های استان، تصریح کرد: ۳۰ واحد صنعتی و ۱۵۰ واحد تولید خانگی در خصوص تولید قارچ دکمه ای فعال است.

وی همچنین از صادرات بیش از ۲۰۰۰ کیلوگرم محصول قارچ دکمه‌ای استان به کشورهای عراق و کویت در سال جاری خبر داد و تصریح کرد: بیش از ۷۰ درصد قارچ تولیدی به استان‌های اصفهان و خوزستان ارسال می‌شود.

غریب در رابطه با معرفی پتانسیل‌های استان، گفت: روستای ‘قلعه ممکا’ چهارمحال و بختیاری به‌عنوان دهکده پرورش قارچ کشور از مهم‌ترین مراکز تولید قارچ استان است.

به گفته این مقام مسئول جهاد کشاورزی، با راه‌اندازی ۱۵۰ واحد تولید قارچ خانگی در مناطق روستایی و شهری در دولت تدبیر و امید، افزون بر ۱۰۰۰ تن قارچ دکمه‌ای تولیدی استان به‌صورت خانگی تولید شد.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا