جهاد کشاورزی

توليد و عرضه قارچ خوراكی در خمين

۶۰ درصد از تولید قارچ این شهرستان مازاد بر مصرف است

توليد و عرضه قارچ خوراكی در خمين، پنج واحد پرورش قارچ خوراکی از نوع دکمه‌ای در این شهرستان در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی راه‌اندازی شده که در این واحدهای از ۱ تا ۴ نفر مشغول به هستند.

تولید مازاد بر مصرف

به گزارش خبرگزاری هاگ- احمد عروجی مسئول اداره تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی خمین، در توضیحات بیشتر این خبر، بیان کرد: ۶۰ درصد از تولید قارچ این شهرستان مازاد بر مصرف است که به شهرستان‌های اطراف ارسال می‌شود.

این مسئول، در ادامه سخنان خود، با اشاره به حمایت از تولیدکنندگان این حوزه، گفت: برای توسعه مراکز تولید قارچ و راه‌اندازی واحدهای پرورش قارچ صنعتی، تسهیلات کارآفرینی و تولید خانگی از طریق بانک‌های عامل پرداخت و به پرورش‌دهندگان از طریق کارشناسان ترویج و مرکز فنی و حرفه‌ای، آموزش‌های لازم نیز ارائه می‌شود.

مسئول اداره تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی خمین در همین رابطه عنوان کرد: یک کارآفرین برای توسعه واحد پرورش قارچ در سطح شهرستان موفق به دریافت تسهیلات ۵۰۰ میلیون ریالی شده است.

مصارف قارچ خوراکی

عروجی در خصوص عرضه قارچ خوراكی در خمين و مصرف این ماده خوراکی محبوب، افزود: قارچ دکمه‌ای در آشپزخانه های خانگی و رستوران و فست فودها بیشترین مصرف را دارد.

فواید مصرف قارچ‌های خوراکی

وی همچنین در توضیحات خود پیرامون فواید و مزایای قارچ خوراکی گفت: قارچ سرشار از پروتئین است و مصرف آن باعث تنظیم کلسترول خون، افزایش فعالیت مغز، تقویت معده در هضم غذا و تسهیل در جذب مواد غذایی در بدن می‌شود.

شایان‌ذکر می‌باشد، شهرستان خمین از توابع استان مرکزی دارای ۱۰۵ هزار نفر جمعیت است که ۵۲ درصد آن کشاورز هستند.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا