اخبار تولید قارچ سراسر کشور

توليد ٢٠٠٠تن قارچ خوراكی در آذربایجان غربی

ظرفیت اسمی ۲۷۲۰ تن در سال و ظرفیت واقعی تولید ۲۰۰۰ تن در سال

توليد ٢٠٠٠تن قارچ خوراكی، مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی طی سخنانی درباره تولیدات قارچ در این استان از تولید ۲۰۰۰ تن قارچ خوراکی طی سال جاری در استان خبر داد.

شرایط تولید قارچ در استان

عزیز امانی در توضیحات بیشتر خود در خصوص این خبر، اضافه کرد: امسال در حدود 2 هزار تن قارچ خوراکی در استان تولیدشده است که در مقایسه با سال گذشته این میزان تولید تغییری نداشته است.

این مسئول در ادامه سخنان خود ضمن اشاره به فعالیت ۱۴ واحد تولیدی قارچ های خوراکی در استان، اضافه کرد: این تعداد واحد با ظرفیت اسمی ۲۷۲۰ تن در سال و ظرفیت واقعی تولید ۲۰۰۰ تن در سال فعالیت می‌کنند.

ارومیه، بیشترین ظرفیت تولید را دارد

وی با اشاره به شرایط فعالیت واحدهای تولیدی قارچ خوراکی در استان و توليد ٢٠٠٠تن قارچ خوراكی بیان کرد: بیشترین میزان تولید قارچ خوراکی در شهرستان ارومیه است.

امانی روند افزایش تولیدات در حوزه گلخانه‌ای را این‌گونه توضیح داد: تعداد واحدهای گلخانه استان از ۸۰ واحد به ۱۰۵ واحد افزایش‌یافته است که از این تعداد ۷۲ واحد به‌صورت خاکی و ۳۳ مورد به‌صورت هیدورپونیک فعالیت می‌کنند.

اهمیت توسعه کشت‌های گلخانه‌ای با توجه به شرایط

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی در پایان سخنان خود ضمن تأکید بر اهمیت توسعه کشت‌های گلخانه‌ای در استان با در نظر گرفتن وضعیت بحرانی دریاچه ارومیه، خاطرنشان کرد: دولت از متقاضیان سرمایه‌گذاری برای کشت محصولات گلخانه‌ای در جهت بالا بردن کیفیت محصولات و کاهش مصرف آب در بخش کشاورزی حمایت می‌کند.

اخبار تولید قارچ را در هاگ بخوانید.
امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا