اخبار تولید قارچ سراسر کشور

توليد ٣٥٠ كيلوگرم قارچ از هر تن كمپوست

یکی دیگر از امتیازات تولید قارچ تأمین خوراک ۴ ماه دام و طیور از هر تُن کمپوست است

توليد ٣٥٠ كيلوگرم قارچ از هر تن كمپوست در قشم صورت پذیرفت. در یک اقدام جالب از نوع خود، ۲۰ نفر از دانش آموزان مدرسه دکتر حسابی شهر قشم در اجرای یک طرح آزمایشی و با ۷ میلیون و ۷۰۰ هزار ریال هزینه، اقدام شیرین علم و تولید برای کسب درآمد اقتصادی را تجربه کردند.

بازدید از این طرح

به گزارش خبرگزاری هاگ، فرماندار شهرستان قشم به همراه مدیر آموزش‌وپرورش و معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم با حضور در دبیرستان دکتر حسابی شهر قشم، از کارگاه پرورش قارچ این مرکز آموزش‌وپرورش بازدید کردند.

علیرضا نصری در حاشیه این بازدید، فرهنگ‌سازی و آموزش بنیادی در مدارس را به‌عنوان یک الزام واجب برای حرکت در مسیر اقتصاد مقاومتی دانسته که دانش آموزان می‌توانند با رویکرد به آن نقش بازوی دولت در تصحیح فرهنگ اشتغال را ایفا کنند.

فرماندار شهرستان قشم در همین رابطه بیشتر توضیح داد: تصحیح فرهنگ اشتغال و تعمیق باورهای دینی درباره ارزش کار و تولید را باید از دوران کودکی در آموزش‌وپرورش به فرزندانمان بیاموزیم.

اشتغال با سرمایه‌های کوچک، راهکار درآمدزا برای خانواده‌ها

نصری با اشاره به شرایط حال حاضر کشور و نیاز به امر مهم کارآفرینی در جامعه، گفت: طرح تولید و اشتغال با سرمایه‌های کوچک راهکار مناسبی برای افزایش درآمد خانواده‌ها است که آموزش‌وپرورش می‌تواند با برگزاری دوره‌های عملیاتی آموزشی، دانش‌آموزانی توانمند و کارآفرین را در این حوزه‌ها تربیت کند.

نصری با اشاره به دانش آموزان امروز به‌عنوان آینده‌سازان فردا، خاطرنشان کرد: دانش آموزان با ورود به حوزه تولید و اشتغال با سرمایه‌های کوچک می‌توانند به حوزه کسب‌وکار رونق دهند و علاوه بر آن با تأمین قسمتی از هزینه‌های خانواده خود، وضعیت معیشت زندگی خود را بهبود بخشند.

لازم به ذکر است، دانش آموزان دبیرستان نمونه دولتی دکتر حسابی قشم در یک محیط ۲۵ متری یک کارگاه این دبیرستان با گنجایش کشت ۴ تن کمپوست اقدام به تولید قارچ به‌عنوان یک منبع غذایی نمودند که از هر تُن کمپوست می‌توانند ٣٥٠ كيلوگرم قارچ در سه مرحله بافاصله ۲۰ روز برداشت نمایند.

کمپوست به‌عنوان خوراک ۴ ماه دام

یکی دیگر از امتیازات تولید قارچ، تأمین خوراک ۴ ماه دام و طیور از هر تُن کمپوست است. گفتنی است جزیره قشم با ۱۵۰۰ کیلومترمربع وسعت در جنوب ایران واقع‌شده است.

اخبار تولید قارچ را در هاگ بخوانید.
5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا